oost west…thuis !! en dat is weer allerbest..!!

Wat vliegt zo’n vakantieweekje toch voorbij…!! En om na een weekje thuis te komen doet natuurlijk ook weer erg goed. Maar toch…. de in de Allgäu gemaakte foto zegt eigenlijk zoveel meer. Ik denk aan het heerlijke genieten samen met Bea maar ook aan de woorden van mijn moeder toen ze zei: “zelfs aan de laatste strohalm zou ik me vast grijpen om hier te mogen blijven”. Ja… het is toch zo mooi om hier te mogen, kunnen en blijven genieten !!

een alleszeggende spreuk
een alleszeggende spreuk

Het grüss Gott komt in de hoge bergen toch wel echt tot zijn recht. De vele wegkruisen

bijzonder wegkruis

bijzonder wegkruis

eerst hekje openen dan wordt de tekst zichtbaar

eerst hekje openen dan wordt de tekst zichtbaar

doen me telkens weer stoppen. Machtige uitzichten nadat eerst die behoorlijke klim overwonnen moest worden. Zit ik op de fiets in de achterhoede van het peloton te ploeteren, “te poat” is Bea toch echt

op gepaste afstand .......

op gepaste afstand …….

een maatje te groot voor me en was ik weer veroordeeld tot de achterhoede. OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Een vlak rondje de ene dag, de andere dag een bergtour waarbij het door de sneeuw ging en op de top zelfs die aantekening in het bergboek kon worden gedaan. Om op 1600 meter

in het midden: kasteel hohenschwanngau, sprookjeskasteel van Ludwig II van Bayern

in het midden: kasteel hohenschwanngau, sprookjeskasteel van Ludwig II van Bayern

hoogte lekker bij te komen en te genieten van een stralende

top Edelspitze

top Edelspitze

“gouden” oktoberdag waarbij het zicht meer dan 100 km was een stad als Ulm en het kasteel Hohenschwangau aan de horizon te zien zijn…magistraal ! Maar herfstvakantie in de Allgäu was ook bezig zijn met de tocht naar Santiago de Compostella van 2014.

een stukje Jacobsroute te voet

een stukje Jacobsroute te voet

In het zonnetje de nodige boeken hierover gelezen en….. aan de Haldensee in Oostenrijk zelfs een stuk van de Jacobsroute gewandeld te hebben met als resultaat: mijn eerste stempel is binnen !!!

Zo !! het zit er weer op !! En ik kan zeggen…. het was er heerlijk zitten !!!!!!!!!!!!!!

Dit bericht werd geplaatst in Vakantie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

