na regen……….

De donderdag is sinds jaar en dag een beetje mijn sportdag. ’s middags lekker dat balletje slaan of dat rondje fietsen. De 12e september 2013 stond een mooie toer op het programma: een toer “toerfietsen” wel te verstaan.

IMGP3223Naar buiten kijkende…..donkere wolken en regen. Ook de buienradar geeft regenalarm en dus is het kiezen: thuis blijven, lekker droog met dat boekje of … de lucht op en dat nat pak en die smerige fiets dan maar voor lief nemen.

Het is kwart voor drie en de lucht is donker en uit die lucht: regen !! Het kan me niet weerhouden om naar buiten te gaan en mijn rit te beginnen. Wat maakt het ook uit, IMGP3217vroeger ging ik ook wel eens waterfietsen….alleen bleef ik toen droog. In Roosteren was het weer droog en dus tijd om me eens vast te laten leggen door een toevallig passerende fietser. Ook het uitstapje door België was mooi; indrukwekkende wolkenluchten die een en al IMGP3218dreiging vertoonden en welke kant ik ook keek: dreiging alom ! Net “de päöl” over bleef het niet alleen bij dreiging maar gingen de sluizen wagenwijd open. De inmiddels opgedroogde kleren waren weer klets, kliedernat. Als toetje deed ik me nog een paar natte km’s cadeau. En thuis IMGP3228aangekomen…. het zonnetje zorgde ervoor dat ik mijn fiets niet nat hoefde droog te poetsen……….

Resumerend kan ik alleen maar zeggen hetgeen ik ook op mijn faceboek pagina heb geschreven: “50 km weggetrapt, 40 km water gehapt maar eerlijk…. het was heerlijk…!!”

Dit bericht werd geplaatst in Sport. Bookmark de permalink .

Een reactie op na regen……….

  1. Arthur zegt:

    Knap hoor, mijn niet gezien met zo veeeeel regen.
    Dan maar een verplichte rustpauze inlassen. Heet dat niet supercompensatie !
    groetjes Arthur.

Geef een reactie

