Santiago de Compostella (2)

Nog één jaar te gaan voordat het richting Santiago de Compostella gaat !! Santiago de Compostella, bedevaartsoord in het noordwesten van Spanje. Een reis van een slordige 2500 km. De voorbereidingen zijn al in volle gang… Ruim een jaar van te voren bezig zijn met iets dat in 2014 op de rol staat. Is dit niet overdreven…??? In de aanloop naar de start van de reis wil ik de voorbereiding van deze pelgrimage, dat avontuur, dat sportief gebeuren, dat “weg van alledag”, die uitdaging, die levensopgave én de romantiek die verbonden is aan deze tocht samen met u delen.  Dat het nog ver weg is en dat er nog heel veel kan gebeuren voordat het zover is mag duidelijk zijn maar om bij de pakken neer te zitten en het allemaal op je af te laten komen totdat het moment van vertrek eraan komt is vragen om moeilijkheden. Zaken die spelen zijn:  wanneer kan het best worden gereisd, welke route wordt genomen, wordt het kamperen of wordt het overnachten met een dak boven het hoofd,  wat moet allemaal mee, extra bandjes, plakmateriaal, welke tassen, hoe terug etc. etc. , zullen in de loop van de tijd ongetwijfeld nog als aandachtspunten de revue passeren. Als het richting Santiago de Compostella gaat dan is hamvraag natuurlijk: hoe wordt er naartoe gegaan..?? Te voet vanaf Saint-Jean-Pied-de-Port in de Pyreneeën of gewoon van huis uit met de fiets. Dat ik ooit nog eens “te poat” op pad ga is nog een groot vraagteken maar in 2014 – en dat kan ik nu reeds uitroepen – gaat het met de fiets ! En ja…dan komt het eerste dilemma. Met welke fiets moet zo’n tocht worden ondernomen? Eén ding is zeker: hoe slechter de fiets… hoe mooier de verhalen !!!!!  (wordt vervolgd)

zal dit mijn karretje richting Santiago de Compostella worden ???

zal dit mijn karretje richting Santiago de Compostella worden ???

Dit bericht werd geplaatst in Santiago de Compostella. Bookmark de permalink .

2 reacties op Santiago de Compostella (2)

  1. hallo Jan,

    als eerste: veel succes met de voorbereiding!
    ik heb hem zelf ook op het program staan……echter dat duurt nog een paar jaartje…….4,5 om precies te zijn.
    op mijn 55ste wil ik dit gaan doen, en ben nu al aan t voorbereiden………in de zin van veel lezen.
    ik smacht dan ook al naar augustus 2014, wanneer jij vertrekt en de reisverhalen/verslagen binnenstromen.
    mijn fiets wordt een echte randonneur, en aangezien ik een klein maatje nodig heb ben ik nu al op zoek.
    ik wens je veel succes straks in 2014.
    Gr, Ton

  2. matknaapen zegt:

    De vragen die je stelt zijn herkenbaar. Mocht je de antwoorden op jouw vragen en nog een reeks andere vragen willen weten, kijk op: http://perfietsnaarsantiago.wordpress.com/
    Betreffende je timing ‘augustus’ kan ik alvast melden dat augustus een drukke maand is, zowel in Frankrijk maar zeker ook in Spanje. Volle refugio’s en volle wegen/paden. Maar mogelijk vertrek je pas eind augustus en dat begint de drukte af te nemen. Net als het aantal uren dat de zon boven de horizon staat. In elk geval zal de tocht een onvergetelijke belevenis zijn. Geniet van de voorbereiding en geniet volgend jaar van je fietstocht. Ga niet haasten maar neem de tijd: vijf weken bijvoorbeeld.

Geef een reactie

