gemakkelijk

Met al dat koude weer van de afgelopen week merk ik dat het wel erg gemakkelijk wordt om eens over te slaan. Te koud, te harde wind, koude wind, zout op het fietspad, glad en zo kan ik nog wel even doorgaan om de gemakkelijke weg te nemen om niet te fietsen !

Als ik naar mijn trainingskilometers van dit jaar kijk, 2203 km’s  staan op de teller dan mag eigenlijk één ding duidelijk zijn: de gemakkelijke weg is nog niet zo vaak genomen dit jaar !

Maar vandaag is toch een ander verhaal. In de agenda stond rondje Hillensberg (80 km) genoteerd. Vanmorgen was ik nog volop met deze rit bezig en had ik me ingesteld op de 80 club- en 30 extra pendel km’s.  Het regende weliswaar een beetje en de kou is ook nog niet uit de lucht maar toch….. een flinke tour maken moet eigenlijk kunnen. Totdat een telefoontje me op andere gedachten bracht en ik  de andere weg nam: of het de gemakkelijkste weg was…..??? Ik elk geval, niet om twaalf uur richting Postert maar pas om half twee op het Paparazzipleintje.

Om half twee gaat het via de Weerd en Roermond naar Merum. we hebben constant wind in ’t hat …tenminste…dat denk ik want de teller geeft continue getallen tussen de 31 en 37 aan….. Kopwerk hoef ik niet te doen, dit is iets voor de mensen die op de hightech zomerfietsen met hoge velgen aan het koersen zijn. Koersen….dat is het juiste woord als ik in Maasbracht voor het eerst de rol moet lossen en….. tot Stevensweert (neen !!! tot Ohé en Laak) in de achtervolging moet. En waarom…??? Omdat ik via het fietspad over de sluis

langs de Maas... 10 km over 't Belsj

langs de Maas… 10 km over ’t Belsj

ging en de groep – die over de weg ging – drie meter moest toestaan… Als ik in Ohé nog twee meter dicht te rijden heb is het weer volop koers (men ziet dat ik er “bijna” bij ben) en moet ik echt in de beugels om erbij te zijn en….. te blijven ! Vervolgens gaat het over de brug naar Maaseik om tegen de wind in langs de Maas 10 kilometer over Belgisch grondgebied naar Thorn te gaan. En de teller komt wederom niet onder de 30 !! De groepjes fietsers die we inhalen haken zelfs nog niet aan en…. ik vind het niet eens raar..!! Als de groep in Beegden wederom niet het fietspad neemt moet ik wederom lossen en… is het ook goed over en uit. Als de renners al lang en breed in de kantine zitten kom ik uiteindelijk ook aan op het paparazzipleintje. Goh…wat is dat “samen” fietsen in één lint achter elkaar zonder 5 woorden te wisselen toch fijn…….

Een ding kan ik u verzekeren: ik heb niet voor de gemakkelijkste weg gekozen vandaag; 2 uurtjes koers en 65 kilometers weggetrapt  !! Achteruitfietsen of lekker in de buik van een groot peloton meefietsen… ik kijk er reeds naar uit………….. Of dat zondag tijdens het rondje Maaseik zal zijn…??? Ik denk het niet !

Dit bericht werd geplaatst in hamburg rabo racers, Sport. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

