hebben we het gehad…???

“Ik heb het er helemaal mee gehad….!!!!”

Een term die de laatste dagen veelvuldig gehoord wordt. Om solidair te zijn met degenen die bovengenoemde zin uitgesproken hebben wil ik toch even dit verhaaltje kwijt want ook ik heb het er helemaal mee gehad ! Echt helemaal !!! Nee, niet een beetje maar HELEMAAL…..!!

Om even ten aanzien van dit onderwerp in de diepte te springen: waar heb ik het dan mee gehad..???

Het gaat in elk geval om dingen die – ook ik –  liever anders zie.

Laat ik maar eens meteen de koe bij de horens vatten: “waat ein waer…!!” Koud, bar en boos, kortom: geen weer..!! De snerpend koude wind  zorgt ervoor dat de gevoelstemperatuur zelfs overdag – en dat eind maart – ver onder nul is. Eigenlijk is iedereen deze koude moe, kotsmoe kan ik wel zeggen. Ja, ik heb het ermee gehad ! De komende dagen warm weer..?? Bijgevoegde foto (vandaag gemaakt !!) geeft het aan: Het is een utopie !!!CIMG6849

Op een ander punt ook een tegenvaller. De openingsrit van twc werd afgelast. Het weer was hier debet aan en onder  het motto: safety first kan ik jammer genoeg maar een ding zeggen: een “ijskoud” maar wijs besluit !  Een andere mededelingen met eenzelfde strekking (afgelasting) is niet alleen de organisatie van twc maar…..ook voor reeds ingetekende deelnemers (en partners)  van de Mallorca reis koud op het dak gevallen. De warme gevoelens van het uitkijken naar deze happening veranderde in een koude douche…. Al een jaar is menigeen met de reis bezig, de een als organisator, de ander als stille genieter van dit toppunt in een wielercarriere.  Een reis als hoogtepunt van 40 jaar twc en als hoogtepunt voor menig intekenaar.

Was het een vereiste om 40 leden warm te krijgen voor deze reis, uiteindelijk waren het

de reis ook in de prullenbak...?? dat kan niet want de bak is vol !!

de reis ook in de prullenbak…?? dat kan niet want de bak is vol !!

maar  34 leden die op reis wilden gaan. Dat er meteen een afgelasting volgde en niet naar een tussenoplossing gezocht is betreur ik omdat ik er zeker van ben dat een aangepaste regeling zeker ook menig lid over de streep zou trekken. Het grijs gebied tussen dat zwart en wit werd niet opgezocht, er kwam een “nee” en een dag later staat het reeds overgemaakte  bedrag weer terug op de rekening, weinig ruimte eigenlijk om nog iets op te pakken, bij te sturen of wat dan ook …… Het kwam over als die kreet op de radio : “Aafgeloupe…!!”

Een jubileumjaar zonder uitstapje…??? of wordt er door de vereniging weer heel veel werk geleverd om een Eifelprogramma op de rol te krijgen….? Ik kan me voorstellen dat er wordt gezegd: “ik heb het ermee gehad”.

Persoonlijk ben ik al volop op zoek naar alternatieven maar…. het glas zit nog steeds halfvol, voor mij, voor jullie en voor heel twc !  Gaat het een niet door….dan snel wat anders bedenken. Het is immers jubel “jubileumjaar” en geen enkele fietser wil zich dat herinneren als een jaar met een mooie feestavond en een mooi boek…….. Mijn beleving bij een jubileumjaar van een actieve vereniging strookt niet met genoemde activiteiten alleen;  een  jubileumjaar hoort een jaar te zijn met machtig mooie ritten in machtig mooie gebieden…….!! Met “actieve” bezigheden !! Een statisch boek of een reünie zijn leuk maar een in het oog springende fietsactiviteit: dat is het !! Daar wordt immers nog jaren over gesproken…!!!.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOf ……………………………………..zal “mijn droom”  (zie bericht “I have a dream” van 9 augustus 2012) dan toch nog uitkomen ……..????  dat er van al dat niet uitgegeven geld een virtuele tacxmeter op een handbike geinstalleerd kan worden ?????? Een “samen sterk” initiatief waarover in elk geval zeker nog jaren zal worden gesproken…….

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

