Nat…!!

Dat het thans de “donkere dagen voor kerstmis” is uiteraard niemand ontgaan. Dagen dat men even wil gaan fietsen maar zonder naar de buienradar te kijken is dit een missie die tot mislukken gedoemd is of…. men moet zich niets aantrekken van dat natte pak.

De berichten voor 20 december waren niet zo best of viel het nog mee…?? Toen ik ’s morgens op pad ging was het weliswaar koud maar… het was droog. De wind kwam uit de koude oosthoek en dus was het zaak om zoveel mogelijk van noord naar zuid te fietsen (en terug). Doordat het wegdek best wel “drekkig” was is het overal uitkijken geblazen en genieten van het mooiste dat er is: om je heen kijken en fietsen en je niet gek laten maken door een peloton zich compleet uit de bol razende HR-racers. Een erg klein verzetje draaien en ook nog zweten ook !!! …. en dat met 22 tot maximaal 25 km op de teller !!!!! Mijn fietsvrienden zouden niet met me mee willen en juist daarom is het zo heerlijk om zelf te menen dat men goed gewerkt heeft…. niet hoeft te lossen omdat men het “opgedrongen” tempo van iemand anders geforceerd moet volgen, lekker tijd nemen voor die foto en…..voldaan thuis komt waar nadat allereerst “de ruiter het stalen ros verzorgd heeft” een tractatie in de vorm van die heerlijk warme douche komt.

En vandaag…??? Regen en nog eens regen maar….als ik nu naar buiten kijk dan is de weg weliswaar doordrenkt van de regen die de afgelopen 22 uur is gevallen maar….. er zijn geen druppeltjes meer in de plassen te zien en dus is het geen vraag meer wat te doen maar hijs ik me meteen in het pakje en ga op weg. Een ding is zeker: ik zal nat worden !! In elk geval nat van het opspattende water en ik hoop ook nat van het zweet maar ook nu is “derde keer goeie keer” want tot slot zal die douche weer alles dat achter en op me ligt schoonspuiten !!

Programma voor 22 december: “klein verzet rondje” (uit welke koker zou dit komen..???) en omdat de buienradar regen voor de middag voorspelt zal een belletje naar de kantine voor het tijdstip van deze mooie tocht zeker geen overbodige luxe zijn.

Dit bericht werd geplaatst in Sport. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

