doping

Mijn 500e blog-berichtje en dus een berichtje met een feestelijk tintje. Bij het lezen van de titel zal bij menigeen vol argwaan tegen dit bericht worden aangekeken en zal met “strakke tenen” (als het maar niet van de doop is !!) hiernaar gekeken worden.

De stelling “DOPING IS IETS VAN ONS ALLEMAAL” heb ik een tijdje geleden bij een aantal mensen neergelegd. Na “positieve” gesprekken met Fred van H., Piet V, Dion, Jac, Frans, Pierre M., Wil (de voorzitter notabene !!), Guus, Etienne, Marjo, Anne, Meryam, Wim en…tourwinnaar Jan Janssen etc. etc. etc. (en genoemden zijn toch echt niet de minsten !!) wist ik het zeker. Overigens, zelf snoep ik ook graag en ik wil er dus ook niet moeilijk over doen: ook ik gebruik !!!

Dat door deze openheid meteen het wielrennen in de ban moet vind ik toch wat overdreven. Doping is van alle tijd….!!!! Dat we twc postert moeten opheffen (en dat na 39 jaar !!!) of de HRR in de ban moeten moeten doen …?? Wazel, quatsch, flauwekul !!!!

Wat te denken van die zwemmer die met maatje 47 door het water flippert..?? Hoe kan

degene met maatje 36 in de schoenen een dergelijke “flipper” bijhouden..?? Is sport niet altijd oneerlijk…?? Hoe eerlijk is het als Arthur met z’n 50 kg die berg op danst terwijl die ander (ik bijvoorbeeld) niet eens aan dansen kan denken als ik die 80 kg naar de top probeer te brengen…..

Maar dit alles terzijde. Ik heb velen ondervraagd en ik heb gelijk gekregen over het dopinggebruik. Zo zei Piet Vrancken het ’t allerduidelijkst:  “we gebruiken allemaal….en het zou te belachelijk voor woorden zijn als ik hiervoor mijn gele trui zou moeten inleveren…!!”Uiteraard moet men zich goed soigneren maar doping is een van de belangrijkste zaken in fietsen, zonder doop lukt het gewoon niet …!! Het mag uiteraard iedereen duidelijk zijn dat ik het niet over pilletjes of spuitjes heb maar….. over “materiaaldoping !!!”.

Materiaaldoping is dus ook iets van alle tijd. De een blijft zelfs tijdens het fietsen maar over zijn fiets vegen zodat de zweet het frame niet aantast en de intens groene kleur goed behouden blijft en de ander koestert zijn fiets als is het zijn kostbaarste bezit. Nieuwtjes op de fiets, een goed gepoetste fiets of een mooie fiets…??? Het is doping en op een dergelijke fiets ga je (mits gevrijwaard van lekke banden…) stukken sneller….!!!!

De 500e blog…… Stoppen, doorgaan, stoppen, doorgaan……??Ik kan vooralsnog niet van de blog afblijven. Zal bloggen – of de blog lezen – ook een beetje “doop” zijn….????

Dit bericht werd geplaatst in algemeen, Persoonlijk, Sport. Bookmark de permalink .

4 reacties op doping

  1. Frans Arends zegt:

    Beste Jan,

    van harte proficiat met je vijfhonderste blog-bericht.
    op naar de duizend zou ik zo zeggen en dat je net zoveel
    inspiratie mag vinden als tot nu toe.
    met een club als twc en hrr zal dat zeker wel lukken.
    Groet,
    Frans

  2. Sponsor zegt:

    Ja, het hoge woord moet er ook maar eens uit. Ook ik ben verslaafd, lees de blog niet eenmaal maar soms zelfs tweemaal of vaker. Stoppen betekend voor mij afkikken dus op naar de 1000.

  3. Arthur zegt:

    Jan, wij gaan het eerlijk verdelen:
    jij blijft schrijven, ik blijf lezen

  4. Anne zegt:

    Beste Jan,

    Gefeliciteerd met 500 ste blog ik lees jou verhalen met veel plezier geschreven met een knipoog en gelezen met een glimlach.
    .
    Groeten uit een zonnig Gran Canaria
    Anne,
    Hoezo verslaaft ??

Geef een reactie

