Grüß Gott….!!!

Dat ik in de bergen ben weet ik maar dat ik zo hoog ben….. dat ervaar ik steeds weer als ik

maandag 15 oktober: sneeuw...!!!

tijdens de wandelingen mensen tegen kom die me steeds keurig groeten met: Grüß Gott…!
Nou groeters… zo hoog ga ik nu ook weer niet…..!! Het “Gruss Gott” is in het zuiden van duitsland gewoonweg die keurige begroeting en niets meer of  minder. Zeg ik in eerste instantie nog eens “hallo” of “Gute Morgen”, al gauw merk ik dat ik helemaal uit de toon val en ga ik ook over om Gott te groeten.

De ene dag heerlijk weertje en gelegenheid om jullie allemaal die kaart toe te sturen, de andere dag is het koud en zit ik midden in de sneeuw….!!!

14 oktober: de kaarten met de luchtpost op weg.....

Zuid-Duitsland blijft genieten. Mooie steden als Kempten, Lindau of Konstanz en machtig mooie natuur met Gruntensee of Rottachsee of…. de machtig mooie Bodensee !!!! waar ik op dit moment zit en vanuit het mooiste punt uitkijk over de gehele Bodensee…. ! Ook temperaturen van 25 graden !! (en dat op 18 oktober) is iets dat ook hier niet alledaags is. De warme fohnwind maakt het zomers en doet een “goldene”herbstvakantie dat zomers tintje geven (in elk geval een “gouden” tintje).

Ik wens jullie allemaal  “Gruss Gott” toe uit het “Himmlische” zuiden van Duitsland ….!!!!!!!!!!!!

stadhuis Lindau

groeten uit de Allgau

 

Dit bericht werd geplaatst in Vakantie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

