Kiezen

12 september…dag dat weer gekozen kan worden maar…..maken we niet elke dag keuzes ?  Bij het fietstochtje is vooraf al de keuze: ga ik of ga ik niet !! en vervolgens…doe ik dit of doe ik dat aan, in de korte broek of de lange broek, mouwtjes of geen mouwtjes, neem ik die of die fiets, ga ik alleen of ga ik niet alleen, wordt er hard gefietst of…gaat het “achteruit”, ga ik links- of rechtsaf en zo kan ik nog wel een straatlengte doorgaan.   Maar…gekozen wordt er. Dat vandaag gekozen kan worden is eigenlijk iets van alle dag maar toch ga ik ook

wachtrijen om te mogen stemmen in Venlo

vandaag naast mijn gewone keuzes ook nog eens voor die politieke keuze waarbij het net als bij het fietsen gaat om: ga ik voor links of voor rechts en ….. omdat ik  het gevoel heb dat ik “gebeten” word heb ik alweer een keuze: wil ik door de hond of …wil ik door de kat gebeten worden….?????????

Kiezen is gelukkig niet altijd aan de orde. Soms is het een “en”-“en” verhaal. Voor de HRR zal het komend weekend niet in het teken van kiezen staan:  op zaterdag staat de wk toertocht op de rol en op zondag zal om 9.00 uur !! de Kernenomloop Leudal (www.kernenomloopleudal.nl ) vanuit Heitse worden weggeschoten. 

Dit bericht werd geplaatst in algemeen, hamburg rabo racers. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

