vakantie (3)

Alle goede dingen  in drie !! en dus werd vanuit Italie nog eens verkast naar de Bodensee. Het “rondje Bodensee” is bij jong en vooral bij oud erg populair. Er wordt gefietst op gewone fietsen, e-bikes, mountainbikes en….. racefietsen !! Als men vanuit de Bodensee het binnenland ingaat dan komt men extreme verrassingen tegen. Zwoegende en van links naar rechts over de weg zwalkende mensen en…. mensen die zomaar omvallen…!! Toen ik het bord zag moest ik het toch even vastleggen omdat anders niemand me zal geloven. En dat op 1 km van mijn verblijf !! 

De hoogste berg hier in de omgeving is de Hochsten, slechts 833 meter boven NAP maar dat deze berg in Duitsland bekend staat als “de Alpe d’Huez” van Duitsland is niet gelogen. Niet alleen voor de fietser is het rondom de Bodensee genieten. Vanuit het hotel was ik 200 meter onderweg toen ik het volgende plaatje schoot:

En niet alleen deze vos zag ik tijdens de wandeling door de mooie natuur, ook hazen, reeen en vele roofvogels  in een gebied waar erg mooie wandelroutes zijn uitgezet.

En met een golfbaan op nog geen 2 km afstand is hier voor elke sporter wat wils.

Maar ook hier: er is meer !!! Het mooie bloemeneiland Mainau  of “spelletjesstad”

Ravensburg mag men zeker niet overslaan als men hier is ! 

Drie vakantieadressen waar ik zeker nog eens kom: wandelschoenen mee, golfclubs mee en… de fiets gaat mee…!!

 

 

 

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Vakantie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

