vergeten

op stap gaan en dan beseffen……ik ben wat vergeten..!! En dan kan men zeggen: “dit overkomt mij nooit..!!” , toch moet men ervoor waken om dit hardop te zeggen. Ook ik meende dat ik nooit wat zou vergeten totdat ik aan de start stond van de Ride for the Roses en….. mijn fietsschoenen vergeten was………

met de italiaanse designschoentjes op pad

Och, het is menselijk maar….. niet altijd even handig ! Nu ik op het punt sta te vertrekken weet ik dat ik zeker iets zal zijn vergeten, wat..?? daar  zal ik ongetwijfeld pas achter komen als ik ver van huis ben.

Gelukkig kwam ik er net achter dat ik een ding nog kan doen voordat het vertrek er is: het hebben over de Tour de France, die morgen in Luik van start zal gaan. In het bijzonder wil ik het hebben over de etappe van zaterdag 8 juli die de renners naar de top van de  “Planche de Belle Filles” zal voeren. Dit benaming, het plateau van “de mooie meisjes” is bedrog !! Niks mooie meisjes op dit plateau maar enkel zwoegende kerels die een voor een keikapot zitten.

Plateau de belle Filles

Twee maal heb ik deze berg (1e categorie) beklommen. Toen we de eerste keer de trois ballons fietsten (2004) en we ons in Champagney gingen meldden vonden we het niet nodig om deze laatste kuitenbijter even te verkennen. Gevolg:  na 200 kilometer kwam die “berg”

uit verveling of toch keikapot...????

en bij het opdraaien kijk je tegen een muur aan. Het was Arthur (op zijn lijst staan beklimmingen als Stelvio, Gavia, alle alpencols, cingle van de Mont Ventoux !!, Pyreneeenreuzen als Tourmalet, Hautacam en Aubisque, Giau etc. etc.) die ik ineens voor me zag opdagen: te poat !!!!!!!!!!!!!!!!!

In 2005 gingen we ons ook weer keurig aanmelden in Champegney. In tegenstelling tot 2004 hadden we besloten om vanuit Belfort met de fiets te gaan en bij de vraag of we dan ook maar even het Plateau van de mooie meisjes mee zouden pakken klonk het als een stem uit ieders mond…..Nee !!!!!!! En ook in 2005 was het slagveld op deze berg niet te overzien: mensen te poat, zwoegende, zich omhoog hijsende mensen en op de top een slagveld van renners die op de grond zaten bij te komen van een vermoeide dag door de Vogezen met cols als de Bramont, Hundsruck, Grand ballon, BallonD’Alsace en als toetje…….het plateau van de Mooie Meisjes !!!!!

Dus zaterdag 8 juli, 1e bergetappe in de Tour de France 2012. Kijk naar het “plateau van de mooie meisjes”, niet vergeten…!!!

 

Dit bericht werd geplaatst in hamburg rabo racers, Sport. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

