Obstakels

Bij mijn dagelijks tochtje heb ik gisteren voor de aardigheid eens bekeken hoeveel obstakels een wielertoerist voor de wielen krijgt. Ik werd er bijna horende dol en ziende blind van…!! Uiteraard met fototoestel bewapend ben ik begonnen ( en uiteindelijk gestopt omdat er geen beginnen aan was !!) om deze knelpunten vast te leggen. Na nog geen 10 kilometer was ik de tel al kwijt van het aantal maal dat ik het fototoestel uit mijn zak moest halen…..!!

Nadat ik gestopt was met al deze obstakels vast te leggen was ik heerlijk aan het fietsen toen  ik het volgende “obstakel” tegen; het was l’uomo con cuore matto Bert” die als een rots midden op het fietspad ging staan en me staande hield. Nog steeds geen A- of zelfs B-ritten voor Bert, ook de 3e behandeling is niet gelukt. “En de tablette die ich mot (vr)aete, schnoepe mich miene hieele koolhydratevaorraod oet ’t lief.. get wo ich hieelemaol neet bliej van waer…!!!”, aldus een rustig ogende Bert, die met een polsslag van onder de 100 (wel met de wind in ’t hat) vanuit Stevensweert kwam.

Toen de groep “vut en kneus” vorbijflitste kon ik me aan Bert ontworstelen en liftte ik (ongevraagd !!)  mee met deze groep. Tegen de wind in is dit niet netjes maar…. mooi meegenomen !! Vut en kneus ging in Echt de brug op terwijl ik dit “obstakeltje” links liet liggen.  In Maaseik kwam ik nog wat obstakeltjes tegen maar hierna ging het heerlijk terug richting Horn. Omdat de lucht behoorlijk dreigend was liet ik de sjeiven dorpel voor wat het was, ook al zou ik er graag gestopt zijn voor een capuccino……

Waarom ik  het over obstakels heb ?? Een dezer dagen zal ik hieraan een vervolg geven onder de spectaculaire titel obstakels, valpartijen  en lek…!! 

 

Dit bericht werd geplaatst in algemeen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

