Kennedymars 2012

De hele week voor pasen hink ik op twee benen: meedoen of toch maar niet meedoen. In een gesprek met Piet S.  wist deze me te zeggen: “dan ga je toch voor de korte Swentibold-mars van 40 km…” Omdat dit geen optie is (het is immers alles of niets)  werd het uiteindelijk dus “niets” of…. toch… inderdaad “de fiets..!!”

Natuurlijk was ik paaszaterdag met deze tocht bezig. Wat een kou op deze dag !! Regen bij de start en toen de regen na een paar uren minder werd was het de koude wind die deze tocht toch wel erg zwaar maakt. Als ik om half twaalf – 6 1/2 uur na de start – John bel weet deze me te vertellen dat de spieren een beetje stram zijn maar…. hij is goed op koers (hij loopt net de A73 bij Maasbrachtbeek over). John (zie archieffoto) is een van de mannen waar de Kennedymars voor in het leven is geroepen. Zijn naamgenoot uit Amerika gaf namelijk als opdracht om deze tocht ongetraind !! binnen 21 uur af te leggen. En trainen voor deze tocht: dit is niet aan John besteed.

Dat er ook achterhoedegevechten gaande waren werd me al duidelijk toen ik rond kwart over twee over de Maasbrug in Wessem fietste: mensen die krom gebogen de spieren probeerden te ontlasten, mensen die al aardig aan het benetrekken waren. Net over de helft en dan al kapot zitten…..

Om half zes zit John in Nieuwstad en heeft hij nog 7 km te gaan. Nog een uurtje te gaan…… Maar ook voor John werd het zwaar…. Als John om 18.59 uur binnen is weet hij een ding zeker: “volgend jaar – met hopelijk beter weer – weer…” Natuurlijk was de verzorging onderweg top maar de persoonlijke begeleiding van verzorgster Maartje en de vele telefoontjes onderweg deden John dit jaar toch weer dat pasje extra zetten. John, top !!

Met deze prestatie mag John zich een jaar lang “de KennedyJohn” van Horn noemen. Een 1e plek was zijn deel (520 op een totaal deelnemersveld). als nummer 1010 (met een uur en 16 minuten achterstand op John G.) kwam de nummer 2 uit Horn aan: John S. , die Jeroen Stolman nipt voorbleef (1068e overall op 7 minuten van de nummer 2). Toen Jorg Arts om half tien binnenkwam als 4e Horner loper was het inmiddels donker. Een ondankbare 4e plek maar…… een geweldige prestatie !

Rond de klok van tien kwam nog een peloton Horn lopers over de streep (de Kollees en Oosterbossen). Kei kapot en het uit de blaren spuitende bloed gaf aan dat het zwaar was. Om een minuut voor een kwam Joyce Neroni uit Heerlen over de finish. Helemaal kapot, compleet uitgewoond maar…… volbracht !!

En ik…??? Ik stond niet eens op de startlijst en daarom wil ik toch mijn petje afnemen voor IEDEREEN die om 5 uur aan de start stond en de uitdaging van John F. Kennedy heeft aangenomen. “Eine dieke chapeau veur eederein !!!”

 

Dit bericht werd geplaatst in Sport. Bookmark de permalink .

Een reactie op Kennedymars 2012

  1. Johnny Walker zegt:

    Al was het alleen al om jou verslag te kunnen lezen, zou ik hem (uit)lopen!! Geweldig gedaan weer en als je volgend jaar mee wil lopen, wil ik wel je buddy zijn.
    Groetjes John

Geef een reactie

