schrikkeldag !

29 februari 2012. Vandaag was het een dag dat ik voor niks (noppes, nada, niente) heb mogen werken. Men zou bijna zeggen: “(ver)schrikkelijk…!!” Maar enfeng alla….eens in de 4 jaar moet dit kunnen zal ik dan maar zeggen.

Men kan het ook anders zien, namelijk een extra dag fietsen dit jaar !! Als men bedenkt dat men op een “fietsenleven” nog geen 20 keer op 29 februari kan fietsen dan is er voor vandaag maar een optie: fietsen !!! Voor de thuisblijver of werker of niets vermoedende dater : toch wel even “schrik(ken)” he…!!

Nu had ik weinig tijd vandaag en veel afspraken maar met bovengenoemde gedachten tussen mijn oren zou en moest ik toch even de fiets op, al was het maar voor 30 kilometer. En het was heerlijk !! De winterhandschoenen zijn ingewisseld voor de “gewone” fietshandschoentjes en de muts is ingewisseld voor de bandana. Dat de weg nog enigszins nat was mocht de pret niet drukken, het is genieten !!

Ook de men van twc postert hebben vandaag de koe bij de hoorns dan wel de fiets bij het stuur gepakt: de men van de C-groep stonden met z’n tienen !!! aan de start (wat moet dat worden als het echt goed weer wordt !!!!) voor een mooie route die door de kersverse clubkampioen Wim was uitgezet. Zelfs Jos N. vond het – met nog maar zicht aan een oog – machtig mooi terwijl de rest lyrisch was over dit rondje (tja…die zagen het met twee ogen !!). De koffie met cake ging er na afloop in elk geval in als…..cake !!  In Merum was ook alles in rep en roer want Maan – het gaat hem erg goed na zijn knie operatie – zou en moest de hometrainer buiten hebben staan om te oefenen !! Even verderop aan de Vliedert spotte ik Henk K. en Ger S. Het tempo van de heren deed me vermoeden dat hun reeds de nodige kilometers gemaakt hebben dit jaar. Eigenlijk ging het me vandaag  niet om de fietsers te spotten (maar ja, daar is men paparazzi voor !!) maar ging het me meer om het spotten van de rode kardinaal, de meerkoetjes en de talloze futen.

Zaterdag a.s start om 13.00 uur voor de eerste route in maart. Place to be: “plaza del Paparazzi” . (finish zo rond de klok van 15.15 uur). 
Dit bericht werd geplaatst in algemeen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

