Spuiten of slikken…

Spuiten of slikken.

Ik weet dat er een gelijknamig programma bestaat maar waar het over gaat in het programma ?? Ik zou het niet weten ! Ik heb er mijn eigen zegje over. Of het alleen over doping gaat..?? Nee ! Wist u overigens dat de eerste anti dopingwet al vanaf 1666 is..?? De fiets was nog niet eens uitgevonden en – inderdaad – de hollanders zaten al aan de “doop”…. Doop (doping) , een Nederlands woord voor dikke saus. 2008 mnt ventoux - alpen 032
De bekendste “doop”gebruiker is toch wel de Britse wereldkampioen Tommy Simpson, die in 1967 op de flanken van de Mont Ventoux het leven liet. Doping kan je dus maken maar……net 2008 mnt ventoux - alpen 030
zo goed breken !! Een introductie op “spuiten”  want EPO is niet zomaar een tabletje maar iemand die dit middel gebruikt die zal zich toch een spuitje moeten laten zetten. Ik denk meteen aan de Belgische tragedie-film Rundskop waar Jacky ook dat spuitje gezet krijgt. In Belgie wordt ook behoorlijk gekoerst bij de WAOD, volgens een collega van mij ook wel de “hormonenbond” genoemd…..Mensen van 60 jaar en ouder die naar de spuit grijpen om toch maar voorin te blijven koersen. Binnen enkele maanden zijn reeds 20 mensen van deze bond gegrepen !! Zo ook Ad M. te M.  is. Ooit ging ik met hem op vakantie en het moet gezegd: een toffe gast die ook nog eens kan fietsen. Een schorsing van 2 jaar, vervolging en boete is zijn deel… Of het dit allemaal waard is..?? Ik weet het niet, net zoals ik me niet direct een oordeel kan vormen over het al dan niet “in de suikerpot” grijpen. Zullen er ook op dit niveau al whereabouts  of contra expertises gebruikelijk zijn……?? In elk geval, het is gevaarlijk en het moet niet veel gekker worden..!! Gelukkig dat de HRR met een rood polsbandje fietsen met de tekst: "ik fiets proper..!!" en zo zal het ook blijven. 

Pak dan het woord “slikken”. Nee, geen pilletje maar ook een maatregel kan of zal men af en toe moeten slikken. Wegens risicovol rijden, te weinig omkijken, door rood rijden, over de weg rijden waar een fietspad is en de mede HRR in gevaar brengen  was het even slikken voor Dion toen de envelop bij hem in de bus viel met als oordeel: “geschorst gedurende een hele week…!!”. Niet alleen IMGP7849
voor HRR activiteiten maar de schorsing gaat zelfs zo ver dat hij niet mag deelnemen aan andere fietsactiviteiten zoals dat gezellige tochtje op zaterdag met twc postert. Ook de paashazentocht op paaszondag gaat aan zijn neus voorbij. Commentaar van Dion over dit harde oordeel: “ik ben echt het (paas)haasje, dat m(ij) dat moet gebeuren …!! Ik ben er k(ei) kapot van”. “ik vind het meer een verhaal van de kip en het ei….”. Na dit korte commentaar ging Dion er als een geklutst ei vandoor. 

 Dat Dion de schorsing sportief opvat blijkt uit de uitnodiging die de HRR van Dion mochten ontvangen om als speciale genodigden deel te nemen aan de toertocht Limburgs Mooiste. 

Programma: paaszondag om half elf de "paashazentocht", vertrek paparazzipleintje. Aankomst is voorzien om 12.07 uur ( wegens schorsing van Dion iets later dan andere jaren).  

 

Dit bericht werd geplaatst in hamburg rabo racers. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

