drive….

Woensdagmorgen 23 februari 2011, de temperatuur ligt onder het vriespunt en de wind uit het oosten maakt het nog eens extra koud maar toch…. is het de "drive" of zoals de Belgen zeggen "goesting" om toch maar op de fiets te kruipen..?? Is het verslaving of wordt er gefietst om de naderende doelen (seizoenbegin of Mallorca reis) goed beslagen "op de fiets te komen" ….? 

Het ijs staat op de plassen in de weilanden, wandelaars of fietsers zijn in geen velden of wegen te bekennen…… IMGP8177

 

 

 

 

Het is koud !!! Het is na zo'n kilometer of 10 dat mijn vingers weer een beetje op temperatuur komen en ik het fototoestel voor het eerst uit de zakken kan halen. Ik moet even denken aan Jan W., die met dit weer minimaal 5 lagen aan zou hebben; voor mij maakt het niet uit wat de temperatuur is, gewoon dat hemdje, dat shirtje en dat jasje en als het iets kouder is dan zit er maar een ding op: iets harder doortrappen !! Als ik een wandelaar tegenkom laat ik me ook even fotograferen en het resultaat mag er zijn voor iemand die nog nooit een fototoestel heeft vastgepakt.  IMGP8176

Gaandeweg doet het weer goed om bezig te zijn, het geeft afleiding en het is heerlijk om de wind om je heen te voelen. Naast het genieten van de omgeving geeft het tellertje op het dahbord ook schrijfstof. Zo vlak voor de carnavalstijd kijk ik – en dat is pas toeval – om 11.11 uur om mijn klokje en….enkele kilometers later zie ik dat mijn totaalstand van dit jaar op 1111 komt (ja, Mallorca, here I come !!). Bijna thuis geniet ik nog met volle teugen van kunstwerkjes die door de natuur zijn achtergelaten, te zien bij de stuw in Linne !! IMGP8180

Thuis aangekomen kan ik in elk geval weer een lange neus, nee !! dit keer een "Gentse neus" (zie foto beneden) richting de thuisblijvers maken want net zoals de Gentse neuzern smaken zo was ook dit rondje in een woord:  heerlijk !!! IMGP8171

Zaterdag zullen de HRR weer op pad gaan. Uiteraard dient de buienradar geraadpleegd te worden want bij regen wordt er niet gefietst. Bij droog weer zal om 13.30 een mooie route door het Weerter land worden gefietst. De finish is voorzien tussen 15.00 uur en 15.30 uur. Hierna zal in de kantine gekeken kunnen worden naar de ontknoping van de Omloop het Nieuwsblad (het vroegere Gent-Gent of Omloop het Volk).  

Dit bericht werd geplaatst in Sport. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

