kerst !!!

Net op tijd ben ik weer "on air" om toch maar iedereen die mooie kerst toe te wensen met uiteraard: "vrede op aarde" en zoals ik vanmorgen in de hoogmis tegen Piet V. zei: "geen gestechel meer in dat peloton !!". Een mis met 14 hulpsherrifs en de sherrif die er toch wel een lang verhaal van maakten en…een preek die ging over het altijd ontevreden zijn.  IMGP7880

Het kwam me allemaal bekend voor. Droom ik sinds weken van een groene kerst met uiteraard die koers op 2e kerstdag, we krijgen een witte kerst en staan dus weer een heel weekend droog..!! En het eind van dat droog staan is nog niet in zicht, koning winter zit vast in het zadel en wil voorlopig van geen wijken weten.  Bijna had ik vrijdag nog een mtb gekocht maar kon me nog net op tijd inhouden. Ooit ging ik voor een fietsbel en kwam met een fiets thuis, nu ging ik voor een batterijtje en dacht nog even terug aan de tijd dat ik voor die bel ging en….. kwam dit keer dus niet met een fiets thuis…!!! En over ontevredenheid gesproken….vanaf donderdagmiddag geen netwerk en dus was ik behoorlijk pissig, de stroom die eruit klapte vrijdag, de cv die vrijdag dienst weigerde en als klap op de vuurpijl een tv die niet niet aan de gang te krijgen was en vandaag dan ook nog eens een sherrif (cq pastoor) met zijn marshals (akolieten) die zo goed hun best deden tijdens de hoogmis van Kerst dat ik alweer ontevreden was: het duurde me allemaal te lang !! Op een gegeven moment (na 1 uur en 10 minuten) ging bij mij de lamp uit en ben ik "uitgestapt" en liet ik Piet solo achter. Ik had zoveel tijd in die mis dat ik even detijd kreeg  om iets te overdenken: u raadt het al, namelijk dat ik weer een tevreden man zou worden. Dat "uitstappen" stemde me in elk geval heel tevreden en mijn gebeden werden verhoord, de tv doet het weer en….. internet is weer in orde. goh, wat ben ik weer te-vrede(n)-op Aarde…!! IMGP7886

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

