Rust….

is een weekendje altijd goed voor iets meer dan 100 km, soms zijn er van de weekenden dat men zegt: "nu even niet". Gelukkig dat het maar soms is maar het verontrust wat meer als men dit zegt nadat men al een hele – inderdaad…een HELE !! – week niet gefietst heeft. 

Zei ik gisteren nog tegen mijn fietsmaatje Dion dat ik wel op de fiets zou stappen maar…..een paar uurtjes later kreeg hij toch een telefoontje waarin ik aangaf dat hij even alleen moest gaan. En IMGP7208
 vanmorgen ging in alle vroegte bij mij de telefoon: Nu was het Dion die zijn huiselijke plichten vervulde en de rotzooi van zijn meerderjarige zoon ging opruimen !! (inderdaad… ook bij dion is het niet anders en heeft de jeugd het voor het zeggen…!!) 

Vanmorgen toch maar even op de fiets gestapt voor dat rondje Maaseik. Nee, geen normaal rondje maar gewoon een rondje andersom met hier en daar wat kronkeltjes. 

Via het kanaal ging het naar de Linnerweerd en daarna ging het op Sint Joost aan. De wind blies behoorlijk in het nadeel maar zoals ik fietste vanmorgen….totaal geen last van de wind !! Hierna ging het via Hingen en Pey naar de Slek en via Susteren ging het over Dieteren en Roosteren over de brug met de handjes Maaseik in. Net de "sjeiven dorpel" gepasseerd hebbende lag de weg open en dus ging het met de wind in "'t hat" niet veel harder dan het tempo dat ik tegen de wind onderhield. 

Toen ik achter Thorn ook nog eens geconfronteerd werd met een lading steentjes op het fietspad betekende het nu weer piano aan en zoveel mogelijk steentjes ontwijken !!! Ik voelde me toch wel de koning te rijk zo alleen en niet hoeven op te letten op dat wile voor me dat constant over de 30 ging !! In Wessem besloot ik dat lusje extra te pakken en via Panheel en Heel te gaan.

In Heel was het uit met de pret. Ik trof Dion die stiekem toch op pad was gegaan. Ik neem aan dat hij geen zin had om met mij "achteruit' te fietsen en hij voelde zich behoorlijk gedrapeerd !!! In Heel ging mijn tempo jammer genoeg weer behoorlijk de hoogte in en thuis aangekomen had ik – dankzij (of door toedoen van…) – toch nog een gemiddelde van 25 op de teller staan….   

Niet fietsen….alleen fietsen…achteruit fietsen; gewoon af en toe heerlijk !!!!!IMGP7224
 

Dit bericht werd geplaatst in hamburg rabo racers. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

