Trots

Kent u ook dat gevoel trots te zijn  zijn op iets of iemand ?? Ik neem aan dat iedereen dit gevoel kent. Iets te hebben neergezet of iets gedaan te hebben waarvan men zegt: "dit heb ik toch maar weer mooi klaargespeeld…!!" 

Natuurlijk heb ik dit gevoel ook vaak beleefd !! In gezin, in werksituatie en in sportiviteit. Ik hoef er helemaal niet moeilijk over te doen, het is een heerlijk gevoel en ik hoop dat ik het nog vele malen zal mogen meemaken dat ik toch wel een beetje trots ben op hetgeen ik neergezet heb.

De afgelopen dagen heb ik me ook wel een beetje trots gevoeld. Niet op mezelf maar op een ander. Als "dorpse" is er wel eens een haat-nijd verhouding met de stad maar de afgelopen dagen – en dat moet mij echt van het hart – ben ik blij dat ik onder de rook van Roermond woon. Het is een stad waar tenminste iets "loos" is (even een Duits woord ertussen omdat het Designer Outlet Center geen bestaan zou hebben zonder onze oosterburen). 

Maar, niet alleen het DOC zet Roermond op de kaart. Ik denk dat een city management hierin ook een dikke pluim verdient. De laatste weken heb ik genoten van de drukte en de publiciteit van een evenement als "Boot", dat zeker bestaansrecht zal hebben en de komende jaren dan ook groter en grootser van opzet zal worden. Ook het JubJam (het deed me in eerste instantie aan de een of andere saunaclub denken)  - de jubileumjamboree – waar ruim 10.000 verkenners op afkwamen, liet zien waar een kleine stad zich groot op de kaart laat zetten. en…alsof het nog niet genoeg was…naast de een of IMGP6923
 andere homozeilwedstrijd werd ook Solar (een popfestival waar 22.000 !! liefhebbers op afkwamen) georganiseerd. Auto's, die tot in Horn geparkeerd stonden…kortom, de omgeving leeft !! er is iets te doen en dit doet goed !!!

De geluidsoverlast…?? De verkeersoverlast ..?? De karretjes van de aldi etc. die door de jongeren voor 50 cent gekocht !! zijn…??  Inderdaad, een kniesoor die hier iets van zegt. Ik neem aan dat bij de meeste mensen de trots overheerst dat Roermond dit allemaal voor elkaar krijgt. Zag ik – aan de zijlijn – Solar groeien van een klein festival voor alternatievelingen naar een groot festival voor iedereen..ik kan alleen maar zeggen: "zorg dat iets dergelijks behouden blijft voor Roermond (en omgeving). Chapeau !!  

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

