aswegen, de slag missen en ritmes….

… is de titel van vele weken Hamburg Raboracers koers.

Inderdaad…koers is het altijd !! maar soms komt de koers wel eens in gebieden waar de wegen niet altijd verkend zijn en soms komen de HRR op overbekend gebied maar….weten ze het ook niet meer…!!

Berichtte is pas nog van de 34.1 als record gemiddelde van enkele jaren HRR fietsen. Op dit moment kan ik -gelukkig !!- meedelen dat het record nog staat. Dit wil niet zeggen dat het langzaam gaat, oh nee, de HRR zitten altijd boven de 30 en de "schuldige" van het koersen op gemiddelde is toch wel de sponsor. Zou hij wel weten dat het reclame-technisch helemaal niet zo goed is om zo hard te fietsen; een groep aan tempo 25 voorbij te zien komen geeft de volger nog kans om ook de naam te lezen van de sponsor !! zo, genoeg hierover, nu de berichtgeving van enkele koersen HRR.

De afgelopen weken ging het kris, kras en soms ook cross !! door het Middenlimburgse. Toen het via Neer, Roggel, Helden naar Meijel ging kwamen we ineens op onverharde weg te fietsen. gelukkig was IMGP6431
het net in de tijd dat de Giro de "strade bianche" had genomen en dus viel het commentaar achteraf nogal mee. Maar…ook de HRR hadden tv gekeken en dus werd er over deze "as-strade" behoorlijk doorgereden. Uiteindelijk ging deze route via de Peel (Meijel-Ospeldijk-Ospel) naar Nederweert en Weert. Het kopwerk, ik hoef het bijna niet te vermelden, kwam voor rekening van de sponsor. 

Een weekje later waren de HRR helemaal de weg kwijt, en dat terwijl het eigenlijk over overbekende wegen ging !! Wat was namelijk het geval; de zondagsroute werd nu precies  in omgekeerde richting genomen. Robert sprak zelfs over het van slag raken van zijn bioritme…. Overal werd gevraagd welke kant het op moest en dat terwijl "route normal" ongeveer blind gefietst kan worden…. Toen deze route IMGP6443
een weekje later dus nog eens gereden werd was het bij "de Schurzenjaeger" in Kinrooi meteen oorlog. Terwijl Janp aan de drukke weg moest wachten voor een naderende auto was het peloton al gauw uit zicht. Omkijken is niet echt aan de HRR besteed en het tempo inschattende van de groep maakte achtervolgen ook tot een hopeloze opgave. In no-time zag ik enkel nog een paar stipjes aan de horizon en ik bedacht me: A. zullen ze omkijken ? B. wanneer zullen ze omkijken ? C. zullen ze dan ook op me wachten…?? En ja hoor….ze hadden omgekeken en ze hadden gewacht…weliswaar nadat ik het bijna opgegeven had (na een kilometer of 8 solo gereden te hebben) en het frappantste was nog de vraag: had je lek gereden…??? 

en vandaag…..het was warm en dus kwam ik maar meteen met het verzoek dat het niet te hard moest gaan. Ik wist het eigenlijk al meteen…aan wie deed ik dit verzoek..?? De hele rit dacht ik dat we wind IMGP6439
tegen hadden…het waaide weliswaar een beetje maar het tempo kwam niet onder de 30 !!!  Achteraf vroeg Dion nog of het niet te hard had gegaan want zei hij: " Mijn kilometerteller gaf vandaag alleen maar de temperatuur aan……………"

Dit bericht werd geplaatst in hamburg rabo racers. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

