vergeten en onthouden…..

Na een aantal jaren van sportieve hoogtepunten en natuurlijk ook dieptepunten was ik me eens aan het bedenken wat er eigenlijk precies bijft hangen van die uitschieters die men op sportief gebied meemaakt. Eigenlijk kan ik vrij kort zijn: de hoogtepunten blijven in de gedachte aanwezig en de dieptepunten zijn gelukkig vrij vlug vergeten. Ik weet niet of het te maken heeft met leeftijd, selectief geheugen of instelling maar dat de goede momenten beter in het geheugen vastliggen dan die minder goede momenten: dat is een feit !

Tijdens een sportieve activiteit maak ik altijd zowel hoogtepunten als dieptepunten mee: tijdens het golfspelletje. Ik geloof dat het alweer een week of 6 geleden is dat ik Golf2009_020_2 voor het laatst geweest ben en ik kan me nog herinneren dat het in zijn algemeen helemaal niet zo slecht ging. Zeker zijn niet alle ballen op die plaats gekomen waar ik dat balletje graag gezien had maar…..hoeveel keer dit gebeurd is en op Imgp6210_2 welk moment….. dat ben ik vergeten !! Wel kan ik me van dat laatste spelletje nog herinneren dat ik een "kick-moment" had. Op de 7e hole lag mijn balletje op een vervelende plaats met 3 bunkers voor me. Te hard slaan betekende dat de bal over de green zou gaan en ergens tussen de koeien zou landen en te zacht slaan betekende dat ik in die zandbunker terecht zou komen; het motto was dus om met het juiste ijzer precies goed te slaan en…… na opperste concentratie en de handen "bijna badend in het zweet" nam ik een "p-tje" uit mijn tas en ging ik er eens voor staan. Eerst een oefenslagje in het niets en daarna moest het dan gebeuren en….. HET GEBEURDE…!! Imgp6214_2 Na mijn slag landde het balletje een meter of twee naast de vlag en was het tenslotte een koud kunstje om de klus op deze hole af te maken. Een moment waar ik het nu nog mee doe maar…als ik weer dat baantje ga lopen dan begint het verhaal weer van voren af aan. Een aardig slagje maar ook een afzwaaier, een "air-shot", een mislukte putt die men dan weer een beetje meer in de put helpt maar…..misschien ook wel weer die perfecte slag. Ik hoop het in elk geval want die slag zal ik dan weer onthouden en de rest….dat ben ik weer heel snel vergeten !!! Het doet me denken aan dat glas dat altijd halfvol is…..

Dit bericht werd geplaatst in Sport. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

