Rood, groen en geel

Rood, Geel en Groen…..!!

008_2 

Bij het lezen van de titel alleen al verwacht men misschien een  “duplicaat” bericht immers….met de carnaval stond deze titel ook al boven een bericht. Het is nu 3 maart en de vastelaovendj is alweer lang voorbij en toch kom ik nog eens met deze titel aan. Nee, het is niet dat ik maar moeilijk afstand kan nemen van die dagen van hossen en sjoenkele en het is ook niet zo dat ik door mijn arsenaal aan titels heen ben. Nee, het gaat nu om wat anders.

002 Het straatbeeld in Horn en omgeving is namelijk nog steeds “roeat, gael en greun” gekleurd. En niet alleen rood, geel en groen, zelfs blauw en wit maakt het geheel nog kleurrijker. Ook de brievenbus puilt uit van het promomateriaal.

Als u zich thans nog afvraagt waar het allemaal om gaat dan kan ik kort zijn: “het pluche..!!”. Na twee lijsttrekkersdebatten moet de kiezer er uit zijn ??  De tv heeft zelfs een heuse “verkiezingssoap” in elkaar geflanst en na 1 keer vol afeuring   gekeken te hebben, heb ik door de zure appel gebeten en …..de rest ook maar gekeken. Mensen die zich programmamaker noemen en ik maar denken (en ik schrijf het nu ook nog eens): “dat kan ik beter…!!!” Alleen ten aanzien van degenen die dus voor dat pluche gaan denk ik (en schrijf ik ook nog eens): “jullie kunnen dit werk beter doen dan ik….!!”

Om nog even terug te keren op het gekleurde straatbeeld moet ik bekennen dat ook ik er gekleurd op 007 sta. Het hele paparazzipleintje is geel gekleurd en menigeen zal rood en groen aanlopen bij het zien van al dit moois. Tja…kleur bekennen moeten we allemaal wel eens. Mijn kleur blijft gelukkig dezelfde, vermoedelijk ingegeven door mijn hobby; ik blijf gaan voor amarillo of beter, (maillot) jaune….!!!

Dit bericht werd geplaatst in Politiek. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

