vastelaovendj…!!

Even terugkijkend naar de carnaval 2009 dan ziet de wereld er nu toch wel wat anders uit..!! Immers, 10 februari 2009 werd ik in het Jan Palfijn ziekenhuis te Gent geopereerd en het was zaterdag 14 februari dat ik ontslagen werd. Het duurde nog een week voordat het carnaval was en op carnavalszaterdag gingen de raboracers de “Ballade Carnavallade” fietsen; eerst richting Zoepkoel en daarna via de Stasie Manifestasie terug naar het Sjaopskoppe-riek.170 Ik moest het allemaal aanzien…. ik kon niets en keek uit naar de zomer.

2010. de wereld ziet er toch wel wat anders uit nu. Ik zit niet meer aan het bed gekluisterd maar …. nu zit ik thuis opgesloten !!! De wereld is wit gekleurd en de consul heeft wijselijk besloten dat er op al deze dagen (tot en met woensdag !!) niet gefietst wordt. Men ziet meteen dat de sponsor ook in het bankwezen actief is; niet alleen de korte termijn (het nu) maar ook de middellange termijn (tot en met woensdag) en zelfs wordt er lange termijn gedacht (er komt immers nog zoveel moois dit jaar). Geriskeerd wordt er nu in februari nog niets.
Natuurlijk werd er toch gefietst dit weekend. Het waren de carnavalsgekken die het slechte weer en het slechte wegdek trotseerden om in Roermond te komen en…er waren natuurlijk ook weer carnavalsvierders die zonder fiets naar de stad gingen en met een fiets thuis kwamen …..op een jaar tijd ben ik inmiddels al 3 !!!!!!!! fietsen “verloren” in Roermond. Ik erger me GAEL, GREUN EN ROAD !!!!!Vastelaovendj_3

Dit bericht werd geplaatst in Verhalen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

