de (wieler) fietsforens (vervolg)

Tijdens de fietstochten, op feestjes en partijtjes, altijd komt het ter sprake: het werk ! En als je dan ook nog eens zegt dat je de dagelijkse 60 kilometer altijd op de fiets aflegt ja….dan sta je toch wel even behoorlijk in het middelpunt en kan je avond niet meer stuk. Ook ik was behoorlijk onder de indruk van de verhalen van die fietsforens. Natuurlijk ging ik blind mee in zijn verhalen maar indachtig het gezegde : “vertrouwen is goed maar controle is beter” en de spreuk “meten is weten” had ik me voorgenomen om maar eens een verslag te maken van die woon-werk trip.
Het is maandagmorgen 18 januari en om 7.00 uur sta ik een slordige 50 meter voor de woning van onze “fietsforens” te posten. Het is 3 graden en dus best lekker om dat fietstochtje te ondernemen want zoals tijdens het feestje gezegd: “weer of geen weer…altijd met de fiets !!!” Om kwart over 7 sta ik nog steeds te wachten en …. nog steeds geen fietser te bespeuren. Hij zal toch moeten voortmaken als hij op tijd op school wil zijn !!! Het is half 8 en…eindelijk….!!! ik zie beweging. Maar wat zie ik nu ??? In zijn goede pak gaat onze fietsforens op pad: in zijn AUTO……
Bijkomende van de verbijstering besluit ik hem dan toch maar te volgen. Iets voorbij Neer gaat het onze fietsforens te langzaam. Zijn voorgangers rijden immers maar 78 km terwijl 80 km is toegestaan. Even een tandje bijsteken en zo zie ik hem wegdemarreren. Vijfhonderd meter verder – de ingehaalde auto’s zijn afgeslagen – sta ik weer achter hem en even voorbij Kessel probeert hij me los te rijden (en het lukt hem ook nog) met als gevolg een behoorlijke flits. Zal hij het gezien hebben ?? en wat zal hij denken ?? Misschien wel dat paparazzi die foto van hem maakt of…. voor deze flits moet ik zeker 3 weken fietsen……..of….was ik toch maar met de fiets gegaan vandaag ??
In Venlo zie ik mijn kans schoon en steek hem luid toeterend voorbij. Ik zie hem kijken en…wegduiken !
En het mooiste moet nog komen: Nadat onze “fietsforens” een uurtje of 4 gedacht had hoe hij zich hieruit kon redden kreeg ik een mailtje

He die jan,
Voordat je denkt “waarom was dat WATJE niet op de fiets vanmorgen?” een kleine uitleg…

De “kleine” uitleg bestond uit een compleet A4-tje en hiervan wil ik u uiteraard verschonen. Natuurlijk zal ik iedereen, die op het feest nog aan zijn lippen hing in de waan laten van de bijzondere verrichtingen van dit “fietsforens-standbeeld”.

Dit bericht werd geplaatst in Sport. Bookmark de permalink .

Een reactie op de (wieler) fietsforens (vervolg)

  1. frank zegt:

    geachte redactie
    Ik ontken alles en de rest ook!
    Bovendien zijn er enkele verzachtende omstandigheden aan te voeren; allereest voelde ik me behoorlijk opgejaagd door een onguur typ in een aftanse BMW, die mij met lichtsignalen probeerde te imponeren.
    Ik zag dan ook geen andere oplossing dan mijn krachtige diesel motor te laten brullen, om aan het naderende onheil te ontkomen! Aangezien mijn auto van 0 tot 100 accelereert in een mooie tijd van 4 minuten blank kon bovengenoemd individu alsnog in het spoor blijven, overigens een van de vele vervelende kanten van dit persoon; altijd alleen maar in ’t ‘spoor” plakken, en nooit eens zelf het vuile werk opknappen! Dit geheel terzijde…
    Via een slinkse oude Indianen truc heb ik kunnen ontsnappen: richtingaanwijzer naar Rechts uitzetten en stiekem links af slaan!
    Ha, daar had mijn achtervolger niet van terug, en zichtbaar teleurgesteld zag je ‘m afdruipen, waarschijnlijk op weg om een oud vrouwtje van haar zuur verdiende oaw’tje te beroven, zo’n type leek ’t me wel.
    Conclusie van dit verhaal: morgen maar weer lekker op de fiets, dat is voor ons allemaal ’t beste!
    Een anonieme fiets forens uit ’t Zuiden des lands.

Geef een reactie

