in gesprek met…Daphny van den Brand

Het is 22 november als plots Daphny van den Brand voor mijn camera opduikt. Juiste belichting, goede 013 sluitertijd en knippen maar. Een dame die weinig nadere toelichting behoeft. Op veldritgebied heeft deze dame een palmares om U tegen te zeggen: thans Nederlands kampioen (haar 9e !! titel) Europees kampioene (2006 en 2007) en wereldkampioen (2003). Na afloop hoor ik van Lau dat ik Daphny gemist heb want ze is meteen na afloop naar haar auto gegaan om terug te keren naar Zeeland. Maarrrrr…..dit is natuurlijk buiten paparazzi gerekend. Ik zocht haar op !

janp: Hoe komt een grootheid als jij terecht op de ATB tocht van twc Posterholt..??

Daphny: Nou Jan, met beide benen op de grond blijven; met mijn 1.58 ben ik toch niet echt groot..??

janp: maarre….

Daphny: Je moet weten dat ik samen met mijn vriend Johan (van de Ven) een bedrijfje heb -cycleXperience – in het organiseren van clinics en dan is het wel aardig om verschillende gebieden te leren kennen maar….. jullie tocht heeft twee jaar geleden al eens een ster notering gekregen in het KNWU blad en ik heb me voorgenomen om hier eens te fietsen als mijn programma het toelaat.

janp: En…?? hoe vond je de omloop…??

Daphny: Een mooi gebied met een heel divers parcours. Asfalt, heuveltjes, mooie single-tracks alleen een beetje jammer vond ik dat er geen trappen in deze ronde voorkomen. In januari wil ik in Heerlen (NK) goed voor de dag komen en…daar moeten 24 trappen beklommen worden (maar ja, zal ik thuis dus iets vaker de trap moeten nemen…!!) . Maar verder niets dan lof, een heel goede voorbereiding voor Gieten, Kalmthout, Heerlen en…. Tabor ! In deze laatste plaats vindt het WK plaats in 2010 en dat moet toch echt mijn piek worden !!

janp: Om terug te komen op de ATB cross. Heb je ook startgeld gekregen…??

IMGP7630 Daphny: Nee…!! Dat was overigens wel lachen; Omdat ik mijn haren niet in de vlechten had werd ik helemaal niet herkend. Pas bij het inleveren van mijn inschrijfformulier keek die man (ik geloof dat het die man met die grijs/zwarte trui was..) me eens aan, hij keek nog eens en ik geloof dat hij toen toch wel wist dat ik “incognito” aanwezig was.

janp: Het parcours hier lag er een beetje nat bij…. Heb je ook voorkeuren ??

Daphny: Het veld is het veld dus dan moet men ook met alle omstandigheden rekening houden. Mijn voorkeur gaat uit naar “baggeren” door de slijk, technische rondjes met draaien en keren en fiets op de nek. Hard bevroren ondergrond is niet echt mijn favoriet maar nogmaals…we moeten het nemen zoals het erbij ligt.

janp: Onze HamburgRaboRacer kopman Mario heeft nog geprobeerd jullie te volgen maar moest afhaken. Gaat het echt zo hard…?? of had Mario misschien niet zijn dag.

048 Daphny: Misschien had hij niet zijn dag maar het gaat ook best wel hard. Weet je dat de dames tijdens het afgelopen NK hetzelfde gemiddelde hadden dan de amateurs..??

janp: Oeps..dat wist ik niet ! En kan Johan, je vriend/verzorger/compagnon/trainer etc. etc. jou dan volgen…??

Daphny: Jazeker, Weet je dat ik eerst “de vriendin van” Johan was toen ik hem in 1995 leerde kennen. Johan was een erg goed mountainbiker en veldrijder. Voor de buitenstaander is hij nu “de vriend van”.. maar zonder Johan zou ik nu niet zijn waar ik ben !!

janp: Je krijgt het koud…ik ga afronden. (Gelukkig is Johan de fietsen al aan het inladen). Mogen we je volgend jaar weer verwachten ??

Daphny: Tja…dat ligt natuurlijk aan het programma !! Je had het over 044startgeld. Ligt dat dan ook klaar ?? Enne…wanneer kan ik dit gesprek (kritisch) nalezen..??

janp:  Wat je laatste vraag betreft, natuurlijk in het winterseizoen enne wat dat startgeld betreft ehhhhhhhhhhhhhhhhh,…als jij zorgt dat je de doelen die je stelt voor dit seizoen allemaal haalt dan regel ik het startgeld (cq de inschrijving) …!! Daphny, bedankt voor dit korte gesprekje. We waren heel blij met je deelname en hopen natuurlijk je nog eens te mogen verwelkomen. We zullen je volgen en natuurlijk: veel succes en ik hoop dat al je doelen gehaald worden…!!

Bij het ter perse gaan van deze uitgave heeft Daphny inmiddels haar eerste doel binnen. Winst in Gieten door wereldkampioene Marianne Vos te verslaan….!! De training op de Meinweg heeft gebaat !!

Dit bericht werd geplaatst in in gesprek met. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

