de laatste loodjes

de laatste loodjes wegen het zwaarst…. het einde van het seizoen is in zicht ! Nog een paar weken en dan is het seizoen 2009 voorbij en….kunnen we natuurlijk weer met volle overgave aan het seizoen 2010 beginnen. De uitnodigingen voor nieuwjaarsbijeenkomsten stromen weer binnen. Daarom wil ik nu ook al meteen iedereen uitnodigen om op 1 januari lekker sportief dat jaar in te luiden door deel te nemen aan de "SYLVESTERTOCHT 2010". Start om 10.30 uur op het bekende paparazzipleintje in Paparazzinieuws_014 Horn. Iedereen is welkom om het glas te heffen op een gezond, gelukkig en natuurlijk sportief jaar. Ook de wafels ontbreken natuurlijk niet. Er wordt niet alleen geklonken Paparazzinieuws_016 maar ook gefietst !! De laatste Sylvestertocht (01-01-2009) werd gehouden onder heroische omstandigheden: minus 5 !! graden en mist. Van heinde en verre waren de deelnemers (nee, geen 3 koningen !!) gekomen; Huub van Eck had zich zelfs een weg moeten banen door een "winters" landschap, dit in tegenstelling tot de westzijde van de Maas, waar – weliswaar onder koude omstandigheden – een mooie tocht van een kleine 50 km verreden werd.

12 december: Buiten is het koud en als er gebeld wordt moet ik weer alle moed bijeen rapen om toch weer enthousiast te zeggen dat ik mee ga ! Het is dat ik op het paparazzipleintje woon want anders…..

Paparazzinieuws_416 De "thermometerhut" geeft 4,9 graden aan (excuus voor de slechte opname) maar een zich warm klappende en dito ingepakte Dion maakt net zo duidelijk dat het koud Paparazzinieuws_418 is. Het is niet alleen de temperatuur maar meer de snijdende wind uit de noordoost hoek die het zo koud maakt.

Vanuit de start gaat het meteen met 160 !! richting Maascentrale (of wat daar van over is gebleven). Ik heb het over de hartslag van Dion maar die van mij zal ongetwijfeld ook aan de hoge kant zijn geweest want ik moest aardig harken om het wiel van Dion te houden. Het zwaarste werk werd door Dion gedaan maar dit vond hij in het geheel niet erg. "Jij werkt door de week al hard genoeg en ik zit maar wat op kantoor en in de auto" , sprak hij. In Neer ging het via het buitengebied richting wijngoed Elkandre om zo door de bosrijke omgeving uiteindelijk in Helden uit te komen.

Toen we hierna met de wind in ’t "hat" via Kessel en wat geslinger door Neer terug naar Horn denderden werden we nog twee keer opgehouden; eerst door een "Samaritaanse" stop van Dion, die een wandelaar – die toevallig naast zijn fiets liep – aansprak of hij niet liever Paparazzinieuws_419 wilde fietsen (ik begreep er niets van maar Dion meende dat hij een geweldig goede daad deed !!!) en daarna moest er halt worden gehouden voor een gesloten spoorwegovergang. Op straffe van diskwalificatie en puntenmindering voor de HamburgRaboRacers- wisseltrofee werd door het hele peloton keurig halt gehouden. Het gemiddelde kwam – voor mijn weekgemiddelde althans – toch nog "bovengemiddeld" uit: 29,4 ! Ik was in elk geval heel blij dat mijn teller bij thuiskomst niet standaard hetzelfde aangaf (zie commentaar bijdrage "moeten, moeten, moeten").  

Dit bericht werd geplaatst in hamburg rabo racers. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

