Meten is weten !

Nadat ik jl zaterdag alle hoeken van de weg had gezien en twee keer de rol zelfs moest lossen kreeg ik thuis nog eens een flinke opdoffer. Of het aan het binnensporten heeft gelegen of aan het lossen van de rol…ik weet het niet.

zaterdag 28 november. Het is kwart voor vijf en ik kom net uit een gezellige kantine, de televisie stond aan op het programma stond cyclecross. Het is tijd om me eens te gaan douchen na het echec van de middag. Net voordat ik onder de douche wil springen hoor ik me toch een hels kabaal; alarm, alarm, alarm ! De kamerklok, de keukenklok (en hier zit normaal geen alarm op !!), mijn horloge, de wekker en zelfs de eierwekker doet mee. Ik weet niet wat te doen, dit is toch wel echt een noodsituatie en… ik heb zelfs nog geen noodpakket in huis.

Wat is nu het geval…?? Voordat ik onder de douche wil stappen ga ik me maar eens wegen en.. de weegschaal geeft 2 kilogram (oftewel 4 ponden en nog erger 20 ons en zelfs 2000 !! gram) teveel aan….!! Hoe is dat nu mogelijk…?? Zal de weegschaal kapot zijn…?? Nog eens de weegschaal op en nog eens en …hetzelfde resultaat… Paniek !! De feestdagen zijn zelfs nog in de verte niet in aantocht en nu dit ! Mijn "afgelasting" voor zondag is nu niet meer bespreekbaar, het wordt een training op vetverbranding…

maandag….fietsen ! het weer is gelukkig perfect, weinig wind, en zonnetje en naast vetverbranding kan ik zelfs nog wat doorstoempwerk erbij doen. De teller geeft een keurige dikke 50 km aan. Natuurlijk mag het niet alleen bij het fietsen blijven…ook de volkswijsheid dat ’s morgens als een keizer gegeten moet worden en ’s avonds als een bedelaar, wordt vanwege "alarmfase-rood" in praktijk gebracht.

dinsdag…stilzitten is achteruit gaan en na een morgen op het werk veel stilgezeten te hebben "zit" er voor de middag niets anders op dan…fietsen ! Meteo geeft noordenwind aan die zich later op de middag draait naar het zuiden dus: met de wind in ’t "hat" naar het zuiden en met de wind in ’t hat terug…. Maar meteo had niet aangegeven hoe laat de wind zich zou draaien en dus ging die eerste vogel wel op maar die tweede…die bleef met beide benen op de grond. Het weer was ook een stuk Twc_2009_c_groep_004 minder…`gries en fien" Omdat ik hetzelfde rondje dan de maandag had gefietst viel er toch te vergelijken; 2 minuten minder snel op de 51,8 km…niet verkeerd ! Weinig fietsers op de weg vandaag. Wel heb ik Piet "gespot", die zelfs voor het eerst sinds jaren zijn racefiets in december van stal had gehaald. Een man om volgend jaar rekening mee te houden !

Ik begin me al bijna prof te voelen….vroeg naar bed en inderdaad…op woensdag de fietskleren aan en een rondje Maaseik gefietst. Een scherpe wind doet het erg koud aanvoelen en dat terwijl het toch 6 graden is. Heb ik op de heenweg het gevoel dat ik tegen de wind aan het trappen ben….op de terugweg is dit gevoel er nog steeds….. maar ook nu….ik ben met een missie bezig !

5 dagen fietsen…250 kilometertjes, een "zomers" aantal !! Als ik naar het aantal gefietste kilometers kijk dan ben ik weer aan het prakkezeren…"als ik nu eens elke dag 20 kilometer meer fiets dan de laatste dagen dan kom ik zelfs nog op 10.000 km dit jaar !!" Gelukkig blijft het bij een beetje prakkezeren….., maar…wat wel gehaald is na 5 dagen afzien is dat ik me weer kan tonen !! Die 2 vervelende kilo’s zijn er weer vanaf !!!! 

Dit bericht werd geplaatst in Sport. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

