binnensport…

Op het moment dat ik dit schrijf kijk ik naar buiten en zie dat het droog is….. Wellicht dat ik toch nog terugkom op mijn besluit van gisteren………. Een verslaafde kun je immers niet zomaar die fiets afpakken !!

Maar met al die regen de afgelopen dagen heb ik me eens georienteerd en….ik heb het gevonden ! De ideale binnensport. Weliswaar moest ik er een eindje voor rijden maar vooruit….moet kunnen.

Plaats van handeling: Thull. Zoals bij elke introductie probeert men ook hier de klant meteen te binden door iedereen maar meteen te verwelkomen met koffie en vlaai. Daar komen de calorieen alweer erbij en dat terwijl ik iets aan sport wil komen doen…..!! Maar, na de vlaai krijgen we uitleg en …. we gaan Paparazzinieuws_410 meteen een ronde maken. Trappen lopen en bij elk "instrument" krijgen we keurig Paparazzinieuws_409 uitleg. De instructeur hoopt natuurlijk dat we "plakken blijven" en geeft aan dit woord zelfs zijn eigen uitleg. Mensen moesten op een bankje plaats nemen, d’r eentje pakken en als men – na d’r nog eentje genomen te hebben – aan de bank bleef plakken…dan pas was de drank goed !!!!! Sorry, niet teveel wijsheden vandaag…het gaat om binnensport ! Na de uitleg gaan we dan naar het lokaal waar het allemaal moet gebeuren: inderdaad, het PROEFLOKAAL……… 

We worden getracteerd op alle soorten bieren, bokbier (voortreffelijk !!) edelpils (heel goed), Paparazzinieuws_415 Dortmunder en oud bruin. Hierbij komt dan ook nog brood met diverse soorten beleg en…u weet meteen waarom het bijhouden van de Hamburg Rabotroepen voor mij bijna ondoenlijk is. Het binnensport gebeuren heeft me helemaal "opgeslorpt".

Overigens, het was erg interessant. Het verhaal van wijlen tante Wies, die graag heel Limburg op bezoek wilde hebben (waat ein gastvrouw en zakevrouw !!) , de historie van Meens bier naar Alfa, de rondleiding, het weetje dat Alfa het enige Nederlandse bier is dat volgens het Rheinheitsgebot gemaakt wordt en…het groot zijn door klein te blijven sprak me zeer aan. En het was niet alleen interessant, het  was het ook nog eens heel lekker !!!

Het enige nadeel van deze binnensport is dat ik er een eindje voor moet rijden maar…zo vertelde men me ter plaatse ….je kunt deze sport zelfs thuis beoefenen !!! Zie je me al zitten ?? met Alfa wielertenue op de (Rabo)bank. Och…d’r op en d’r over…!! En…mochten de lezers toevallig nog een uitnodiging van tante Wies in huis hebben…. opgeven en GAAN !!

Dit bericht werd geplaatst in Sport. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

