Polonaise !!

De ellefdje vanne ellefdje; opening vastelaovendj. Juist vandaag verheug ik me op datgene waar ik al weken een hekel aan heb. Sinds de sluiting van de tunnels van de A73 gaat het op de Napoleonsweg namelijk elke dag "in polonaise" oftewel bumper aan bumper richting Venlo. Wat is niet nog spannender dan het op de ellefdje van de ellefdje te doen (dat in polonaise naar het werk natuurlijk!!) !! Oh ja…en als er op deze dag (het is Sint Maarten) misschien ook nog ergens een auto langs de kant in de fik staat dan is het helemaal mooi meegenomen….

Kwart voor acht gaat het naar Venlo en dat het een bijzondere dag is blijkt al gauw; bij de bushokjes zie ik ze al staan, die carnavalsgekken die richting Maastricht willen om op het Vrijthof – samen met L1 – live van de partij te zijn. Of het ligt aan die carnavalsgekken weet ik niet maar veel mensen hebben een vrije dag of gaan vandaag met de bus waardoor ik mijn felbegeerde "polonaise" vanmorgen helaas heb moeten missen. Voor de rest van het seizoen heb ik eigenlijk liever geen "polonaise" aan mijn hoofd c.q. lijf maar…..morgen zal ik hoogstwaarschijnlijk weer mogen aansluiten… Om kwart over 8 loop ik door een uitgestorven Venlo. De mensen van ’t stedje van lol en plezeer, Paparazzinieuws_396_3 met de oudste carnavalsvereniging van Nederland, zullen toch niet naar Keulen of Maastricht zijn ??  Nee, de Jocus-haan slaapt nog !!

Paparazzinieuws_401 Elf uur elf…. dat niet alleen Maastricht d’r wat van kan blijkt al gauw; ook in Venlo stroomt het voor het stadhuis lekker vol en was het in 2008 nog een voorzichtig begin….nu is er al bijna geen doorkomen meer aan !! De haan kraait victorie !! Niet alleen de Jocus-hoonder en hane zijn aanwezig, ook de mensen van de Wortelepin en Steyler Duvels etc. etc. zijn op de afspraak. Ook diverse Raboracers hebben vandaag het pakje aangetrokken. Nee, niet om zich in het carnavalsgeweld te mengen maar om dat trainingsrondje te maken; stilstaan is immers achteruit gaan !

Dit bericht werd geplaatst in Verhalen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

