hulp van boven !!

zaterdag 7 november 2009: In alle vroegte gaat al de telefoon of er wel gefietst wordt vandaag. Wat een vraag, zeker wordt er gefietst !! Om half twee volgt de start en meteen vanuit de start is het Dion die er in vliegt… Tegen de wind wordt vlot een tempo van 32-33 gehaald….. Van een "winterstand" heeft deze Raboracer nog nooit gehoord. Als ik zeg dat het hoogstwaarschijnlijk droog blijft krijg ik meteen de wind niet alleen letterlijk maar ook figuurlijk van voren:  "zeker krijgen we geen regen, zowel buienradar als weeronline hebben het voorspeld en daar vaar ik blind op", aldus Dion. Maar…we zijn Ronde_van_vlaanderen_142006_005_4 nog niet Merum uit en op de weg achter de A73 richting Montfort begint het al te plenzen. De smalle weggetjes zijn meteen veranderd in natte, vieze, vettige, drekkige wegen. Ook hier is niets mis mee, alweer een goede training voor Vlaandrens mooiste. In Sint Joost merk ik dat "de Jus" verreweg op is bij Dion en neem ik maar eens over. Meteen krijg ik commentaar, "het gaat niet hard genoeg..!!" Na Pey (Echt !! waar) gaat de gashendel ook bij mij open en kan het in gezwind tempo naar Susteren, zelfs de brug bij Roosteren wordt "volle poele" genomen…

Boven op de brug hebben we mooi uitzicht op Belgie en wat daar hangt geeft geen reden om vrolijk van 3nov09_002 te worden….donkere luchten die niet uitnodigen om naartoe te gaan. Op mijn vraag om in Roosteren af te draaien kreeg ik meteen NEE te horen. "Daar moeten we door, hoe slechter hoe beter voor het verhaal", zegt Dion.

In Maaseik aangekomen blijkt dat bij Dion het vet toch wel van de soep is, het kopwerk wordt aan mij overgelaten en als het nog eens begint te regen is het Dion die zegt: "kom op, je kunt het, probeer de meubelen te redden…!!" En ja, als gekken, op de hielen gezeten door Pluvius, gaat het langs de Maas op naar Kessenich en als we via de Napoleonsweg richting grens gaan lijkt het wel of we een tunnel ingaan. Het is donker en Dion spreekt zelfs over "zo stel ik me het einde van de wereld voor!!". Voor mij reden om nog maar een tandje bij te steken en warempel…we blijven de regen net voor…..totdat…………………..

………..in Beegden plots Dion vanachter mij wegspringt en een demarrage plaatst…..!!! Natuurlijk in strijd met alle wielerwetten en eigenlijk is dit de goden verzoeken……. En ja….nog niet Beegden uit heeft Pluvius dit gebeuren goed in zich opgenomen en begint het harder te regenen. Natuurlijk neem ik – bij Dion gekomen, die het trots heeft over " op z’n Cavendish" – zonder hem een blik waardig te keuren Ronde_van_vlaanderen_142006_004 meteen weer de kop over en gaat het weer in een constant hard tempo naar Horn. En ook dit wordt weer gezien….de regen wordt weer gedruppel !! Thuis aangekomen weet ik het zeker, we waren vandaag niet met z´n tweetjes, iemand heeft met ons meegefietst want nog niet goed de fiets weggezet hebbende gaan de hemelsluizen pas echt open.

Dit bericht werd geplaatst in hamburg rabo racers. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

