wandel etappe

Natuurlijk komt er ook een "woensdag-bijdrage". Maar als ik zie dat ik om half acht al diverse mails gekregen heb met de vraag of mijn computer weer kapot is slaat toch werkelijk alles………….. Beste lezers, geduld is een schone zaak !!

Zondagmorgen was het Hamburg Raboracer time en om de sponsor te "pleasen" toch even dat verslagje. In Paparazzinieuws_366 niets leek dit ritje overigens op een wandeletappe. Van meet af aan werd er – en dit is meer regel dan uitzondering – geknald. Een harde wind uit het zuiden maakte van de heenreis (want het ging tot Maaseik en terug) nu niet echt een "excursie". Er moest flink tegen de wind worden "opgebokst". Omdat ik me continu achter de brede ruggen van Dion en Robert ophield, zijn er alleen maar "rugfoto’s" van deze etappe. Sinds ik De Muur nr. 10 gelezen heb, handelende over Joop Zoetemelk, probeer ik me toch ook maar eens een andere rijstijl aan te meten. Joop was immers een hele grote en…zoveel kopwerk heeft hij eigenlijk ook nooit gedaan. Wie weet, misschien dat ik hier nog ooit de vruchten van kan plukken ??? Uiteindelijk kreeg ik – de anderen maken er een ware "sur place" van – de kop opgedrongen en ben ik voor de goede vrede toch maar gaan meerijden. Op de terugweg stond de wind in het voordeel (in ’t "hat" dus) en raapten we de ene na de andere wielertoerist op. De laatste kilometers waren weer aan Robert besteed met als uiteindelijk moyenne een keurige 32. Mijn vraag wanneer het tempo in de "Winterstand" komt werd met een lachje afgedaan……

In de namiddag kreeg ik dan een "echte" wandeletappe voor de kiezen. Het weer was heerlijk en omdat de buienradar voorspelde dat het pas om 4 uur zou gaan regenen besloot ik – samen met Bea – de "stoute"… sorry, de "wandel"schoenen aan te trekken. Nee, het is niet de eerste keer dat ik ga wandelen. In mijn achterhoofd zit toch nog zoiets als een Kennedymars, ofschoon ik dit eigenlijk niet hardop durf uit te spreken. Ging het de vorige week als eens naar het Leudal, dit keer stond een wandelroute in de omgeving van Ell op het programma. Natuurlijk…de verharde wegen herkende ik meteen maar de route voerde ook door bos en weilanden. Ik las op een bordje zelfs dat er ooit een Wandelen_2009_034Ellerburg (een nederzetting) is geweest op een plek waar overigens niets hieraan doet herinneren. Het kwam me dus allemaal erg onwaarschijnlijk over. Na een bosgedeelte ging het langs de Tungelderbeek langs een nieuw gemaakte "oude" plaats waar mensen zich in vroeger tijden verschansten (begrijpt u het nog…??) en toen we de weg Ell-Swartbroek overstaken kwam het gesprek natuurlijk weer meteen op mijn fietsrondje, dat geregeld hieraan voorbij gaat. Na een kilometer of 8 (hoever is die Kennedymars eigenlijk ??) was ik blij dat we weer bij de auto waren. Waarom…?? Omdat de buienradar het bij het rechte eind had !!!

De route…een aanrader. Beginpunt: Lemmenhof te Ell.

Dit bericht werd geplaatst in Sport. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

