Afzien !

zaterdag 24 oktober: Wegens "geen weer" : AFGELAST !! Natuurlijk werd er weer volop met de kantinebeheerder gebeld of het misschien toch door zou kunnen gaan maar de consul was onverbiddelijk en er zou dus niet met de hele groep gefietst worden. Het was Dion die zich om een uur of drie toch nog een pintje kwam nemen in de kantine. Natuurlijk uitgedost in tenue en naar zijn fiets kijkende had hij eigenlijk veel betere dingen te doen dan weer in de kantine te hangen !!

zondag 25 oktober: "Sponsortocht". Ofschoon er een stevige zuidenwind was, bleek het toch niet voldoende voor een heel droog wegdek maar… zeker na de afgelasting van gisteren stond vandaag dus iedereen te popelen om maar weggeschoten te kunnen worden. Jos was reeds een kwartier voor aanvang in Horn. Dion liep (alweer !!) een vermaning op wegens het aan de start verschijnen met een fiets vol drek. Ook de kopmannen Mario en Robert waren keurig op tijd. Voor Mario was het vandaag koers in Beesel en hij haakte dus al af voordat er een trap gedaan was.

Eenmaal op weg waren het janp en Robert die het tempo bepaalden. Robert met speels gemak en janp op zijn derde adem. Deze laatste was dan ook blij dat Dion in Beegden het heft in handen nam en resloluut de kop overnam. Ging het tegen de wind in tegen de 30 in het uur, bij de kapel "onder de Linden" kregen we de eerste kasseistrook te verwerken en…het tempo schoot meteen door naar 33 !! Gelukkig…..aan de Napoleonsweg stond het stoplicht op rood…maar voor mijn  gevoel niet lang genoeg en dus was het meteen weer aanpoten om bij te blijven. Aan Jos was nog niet te zien dat hij aan het afzien was maar ik wist zeker dat hij het niet gemakkelijk had na twee dagen flink op stap te zijn geweest.

Paparazzinieuws_364 In Neeritter flitsten we wis en waarachtig onze verse clubkampioen met echtgenote voorbij. Natuurlijk zijn ze weer een mooie route voor het volgend jaar aan het voorbereiden, dacht ik meteen. En….ik moest toch even van de fiets ! Nee, niet om te wateren maar voor die foto natuurlijk !! Meteen was ik op ruime achterstand gereden en ik was de groep dankbaar dat ze toch even op me wachtten. Hard fietsen om bij te komen en meteen ging het weer volle bak door. Mijn laatste restje energie verspeelde ik – Paparazzinieuws_369 alweer !!! – voor het maken van die foto van die afgematte gezichten die mij Paparazzinieuws_367 behoorlijk aan het afpeigeren waren maar….eenmaal op kop werd Paparazzinieuws_368 natuurlijk gedacht dat ik met speels gemak eventjes een fotoshoot van iedereen aan het maken was en dus kreeg ik de kop mooi opgelegd.  In Maaseik aangekomen kon een voorlopige balans worden opgemaakt: 29 km gem. met een behoorlijk straffe wind op kop. Hierna probeerde ik met al mijn ervaring het tempo te temperen door maar resoluut de kop te nemen en…het lukte me ook nog. Natuurlijk moest het tempo hoog blijven maar…ook weer niet te hoog. Lekker net iets onder de 40 blijven met die stevige wind in ’t hat is goed te doen. Voor de tweede keer zagen we in een flits Wim en Riet. Toen ik – als vooroprijder – in Geistingen wat "nieuwe" wegen insloeg vloog de sponsor meteen uit :"ik bepaal de route want het is mijn tocht..!!" Hierna was het dus over en uit met de pret, Dion – afgewisseld door Robert – nam de kPaparazzinieuws_373op en het tellertje kwam zelfs niet meer onder de 40 ! Voor Jos en mij was het aanklampen en met de ogen dicht en verstand op nul proberen te volgen. In Heel zei Jos al dat bij hem het vet van de soep was en dat hij hunkerde naar een kop koffie. Vanwege een gesloten kantine werd besloten om maar naar Roermond te gaan voor die kop koffie maar … voordat er uitgerust kon worden stond de 6 km langs het kanaal nog op het programma ! Dion ging met een voorsprong van 50 meter aan het laterale stuk beginnen en Paparazzinieuws_371 het was Robert die het gat dichtreed en – na een kleine overname van janp – bleef Robert maar beuken en de rest maar harken om bij te blijven. Aan het eind van het laterale gedeelte ontdekten we dat er eentje "overboord" geslagen was. Na een minuut of twee kwam de ongelukkige als een "vis op het droge" naar adem snakkend aan en ging het meteen richting de koffie ! Iedereen was moe maar ook heel erg voldaan: het was werken vandaag, het was afzien, het was stoempen, het was lijden, het was mooi !!  

Dit bericht werd geplaatst in hamburg rabo racers. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

