Vuelta d`Espana

Paparazzinieuws_268 Aan de vooravond van de slotetappe meen ik toch ook mijn zegje te moeten doen over de Vuelta.

Omdat ik de Tour de France al een aantal maal – 4 om precies te zijn – gedaan heb en er voordrachten over gehouden heb, leek het me een uitdaging om eens de ronde van Spanje te doen. Nu hoor ik wel eens terug dat men denkt dat er halve waarheden in mijn verhalen zitten……niks is minder waar…..!!! Mijn laatste Tour de France begon in de Elzas en vandaaruit ging het zuidwaarts naar de Rhone om via de Languedoc in Bordeaux uit te komen en ja…vanuit Bordeaux gaat het dan noordwaarts richting Parijs.

Neeeee, niet met de fiets hoor en ook niet met de auto maar middels een kaart die ik het publiek liet zien en bij elke streek hoort natuurlijk een wijn. Een proeverij dus die uiteindelijk een mooi rondje Frankrijk oplevert door het proeven van die lekkere Crement uit de Elzas, vervolgens die cotes du Ventoux als licht Rhone wijntje om dan af te dalen naar de Languedoc en zo weer omhoog te gaan voor het proeven van die merlot uit de Bordeaux en te eindigen met de gamay druif van het wijngoed Chateaumeillant in de buurt van BourgePaparazzinieuws_269_2s.

Mijn rondje Spanje zou dus nu ook in de buurt van Tarragona beginnen met een heerlijke Cava. Qua kosten een stuk lager dan de Champagne maar wat kwaliteit aangaat…..een aanrader. Daarna misschien een vino blanco uit Valencia om dan uiteindelijk bij de heerlijke riode wijnen van Valdepenas en Castilla y Leon te eindigen. En zeg dan maar eens dat ik de ronde van Spanje niet gedaan heb…!! dit nalezende krijg ik al zin om dat rondje Spanje te doen…….. en…de Giro d´Italia en de Ronde van Oostenrijk en in het voorjaar meteen de ronde van Californie………

en …als het ook nog over de Vuelta moet gaan wat fietsen betreft…. het deed me deugd dat de kopgroep in de meeste gevallen niet werd teruggehaald, jammer van Geesink (ik hoop maar dat hij van dat vallen geen gewoonte gaat maken), prachtige omgeving, mooie aankomsten en voor de rest…van alles was het ´t net niet !!!

Het is bijna negen uur in de avond….ik ga maar eens een flesje open trekken…… Proost…..!!

Dit bericht werd geplaatst in Verhalen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

