uitnodiging

de laatste week is het druk met uitnodigingen. Allereerst de vraag of ik nog mee wilde gaan met postert voor het eifelweekend. Ik had er best zin in maar er lagen nog meer uitnodigen op me te wachten dat weekend. De zaterdag was het Horn-Banneux-Horn en op zondagmiddag (kermiszondag) kon ik voor de Dolomieten_2005_093 koude schotel aanschuiven bij het feest van een oom. Op die manier kermis vieren is nooit verkeerd..!! En ja..natuurlijk werd er over fietsen gesproken. Een van de aanwezigen had met "de Velo" de Dolomietenmarathon gefietst. Er werd gesproken over het wachten tot de start gegeven werd en ook over de onnavolgbare entourage bij dit evenement.

Toen ik thuiskwam had ik de volgende uitnodiging al op mijn voicemail staan. Het was Jos (Seppie) Janssen die, zoals ik in het interview met hem van september 2008 reeds vermeld heb, fanatiek aan Golf2009_001 het golfen geslagen is en me – denk ik – uitnodigde om zijn vorderingen te becomplimenteren. Elke 14 dagen  "slaat hij dat balletje" en hij schijnt dan rond te lopen in Herkenbosch, Elmpt, Rothenbach of Hunsel. Samen met Geert-Jan (en die was de week ervoor nog op de Kennemer geweest) zou het dan in Golfresidenz Rothenbach gaan gebeuren. Goh, ik was behoorlijk gespannen want ik wilde voor die ene keer dat ik dat balletje sla toch niet af gaan.

We zouden een baantje (9 holes) doen en Jos had de eer om te beginnen met af te slaan omdat hij Geert-Jan de laatste keer behoorlijk vernederd had. Ik mocht het allemaal aanzien en zag dat de jongens het balletje niet echt goed raakten. Inderdaad…het was janp die spotte met alle logische wetten. Misschien waren Jos en Geert-Jan te gespannen ..? Naast het zoeken naar verkeerd afgeslagen ballen bleven de heren ook zoeken naar excuses. Jos dacht dat het lag aan het vele fietsen de afgelopen dagen en Geert-Jan dacht dat het wel eens kon liggen aan het feit dat hij zo weinig gefietst had de afgelopen dagen…. Golf2009_002Dat het gezegde "hoe kleiner de bal, hoe groter de kwal" op golfers van toepassing is bleek uit het feit dat we niet voorbij 3 Duitsers konden die het ‘loch" dus echt niet konden vinden. Toen Geert-Jan hun ook nog eens bedreigde door een bal vlakbij hun te laten inslaan – zijn beste bal die dag !! – was hij meteen zijn balletje kwijt…!! zowel de Duitsers als Geert-Jan spraken over "schande" en "Arschloch"…. Golf2009_003  Omdat de uitdagers aboluut niet tevreden waren met de door hun geleverde prestatie werd afgesproken dat er over 14 dagen een vervolg zal komen. Hiernaast hebben ze nog even een lach te voorschijn getoverd maar….het was niet van harte !

Golf2009_004 Tot slot werd het drietal (na een puike prestatie van janp)  door de directie van Golfresidenz Rothenbach op de foto vastgelegd. Zoals u ziet ………met een lachende  derde in het midden ..!!   

Dit bericht werd geplaatst in Sport. Bookmark de permalink .

Een reactie op uitnodiging

  1. Robbie zegt:

    Moet je bij golfen een rode broek aan? Die heb ik niet!

Geef een reactie

