Fietszin….!!??

Vaak komt het niet voor maar soms dan betrap ik me erop dat ik absoluut geen zin heb om te fietsen. En dat wil nogal wat zeggen voor een "fietsverslaafde".

zaterdag 30 mei: de C-groep gaat naar Merkelbeek, vertrek 9.00 uur. Nee, dit is me veel en veel te vroeg. 9.00 uur in Postert vertrekken betekent dat ik om 10 over 8 op het fietsje moet zitten en al om half acht uit de mand moet. Geen denken aan vandaag !! Misschien de laatste middagtocht van de B-groep dan maar meepikken…?? De afstand van de B-rijders is een groot vraagteken en de route is van Robert. Omdat ik Robert de vorige week gesproken heb ben ik al een beetje geinformeerd; het gaat richting het zuiden en hoogstwaarschijnlijk wordt het Eyserbosweg. De wind komt uit het noorden en dat wil dan nog eens zeggen dat het in het zuiden hard gaat en vervolgens op de terugweg (tegen de wind in) afzien wordt. En ja…..HIER HEB IK DUS EIGENLIJK HEEL WEINIG ZIN IN….!!

Maar geen zin om te fietsen….?? Fietsen staat gewoon op het programma en is bijna aan de orde van de dag. Aanvankelijk geen zin…..het is bijna die obsessies….fietsen moet !! Geen TWC tocht dan wordt het fietsen met de Raboracers. Op Dion na – en die gaat vandaag niet – weet geen enkele raboracer dat vanmiddag gefietst wordt. Om het hele Raboracer-leger te mobiliseren is wat veel gevraagd en omdat een verslaafde gewoonweg niet van dat snoepgoed (de fiets) kan afblijven besluit ik voor dat rondje Venlo te gaan en lekker met de wind "in ’t hat" (zoals de Belgen plegen te zeggen) terug. Als ik alleen ben dan duik in graag de onbekende weggetjes in, waar ik me dan soms na 200 meter weer moet omdraaien omdat die mooie weg ineens in een asseweg verandert. Het gaat lekker totdat ik tussen Kessel en Helden ineens "krak" hoor. Zadel afgebroken ! Tja…..doorfietsen zit er niet in dus…terug naar Horn met inderdaad….de wind maar ook de zadelpen in ’t hat. Omdat dit laatste ook niet alles is wordt het zo’n kleine 20 km op de pedalen staan. Thuis meteen aan het sleutelen en daarna toch nog even een rondje "testen" of het zadel goed zit. Het is weer goed geweest voor vandaag…..morgen is er weer een (fiets) dag …!!

Soms zit het mee, soms zit het tegen…trouwens een goed onderwerp om eens aan te snijden in een van de volgende verhaaltjes want wie heeft er nooit met "pech onderweg" te maken gehad.

zondag 31 mei. De Raboracers gaan vandaag ook richting noorden. Paparazzi heeft de route gemaakt en het gaat via Buggenum over Neer naar het wijngoed Elkandre. Tijd om hier even te stoppen is er niet. Er wordt weer goed aan ‘m gegaan, m.a.w. er wordt weer stevig d’r aan gerete…!! Met windkracht 4 uit het noorden komt het teller niet onder de 30 en na Helden gaat het via Kessel-Eik naar Kessel. Bij het afdraaien in Kessel gaat het (ik durf al bijna niet meer te zeggen waar de wind zat) stevig door naar Neer, alwaar de rijders nog op een plaatselijk rondje langs het OLS terrein  getracteerd werden. Dion had het best moeilijk en zag het al bijna niet meer zitten, het was zelfs zo erg dat zijn (zonne)bril in zijn achterzak verdween. Hierna was het uit met de pret en werd er met tempo 45 (met dank aan Rene) naar Buggenum gejaagd om via Haelen terug te komen in "oos dorpke aan de Maas".

Dit bericht werd geplaatst in Sport. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

