come-back

Eind februari, begin maart had ik een planning gemaakt: Op 15 april zou ik weer op de racer stappen en mijn come back maken. In mei zou er een vervolg aan gegeven worden door in clubverband te gaan fietsen. Nu kunnen planningen gelukkig altijd bijgesteld worden; veelal helaas naar achteren bijstellen, in mijn geval qua gezondheid en mobiliteit een planning die naar voren is bijgesteld.

Na het zien van al die wandelaars heb ik op paasmaandag de fiets maar eens laten staan en ben naar de Haspengauw gegaan. In Hoepertingen de auto geparkeerd en door de boomgaarden een machtig mooie bloesemtocht gewandeld. 9 km wandelen gaat me erg goed af maar het is veel meer het genieten van omgeving dat zo goed doet; iets dat we op de fiets wel eens willen vergeten omdat de aantallen vaak bepalend zijn (gemiddelde/afstand). Het landschap zag wit van de bloesem. Paparazzinieuws_107 Met een beetje fantasie ou je zelfs zeggen dat het gesneeuwd had !! Na deze tocht nog genoten van een autotocht door dit op zuid-limburg lijkende landschap met dorpjes waarvan we de naam vaak nog niet hardop durven uit te spreken en ik hem daarom maar tussen haakjes opschrijf (Kuttekoven….) . Op en neer, mooie kastelen en boerenhoeves, kortom, zeker de moeite waard om het eens op de fiets te proberen hier.

Woensdag 15 april…. mijn geplande come-back. De woensdag tocht met de C-groep heb ik verruild met mijn “come-back-rondje met fysiotherapeut” . Omdat ik de afgelopen 3 weken ruim 1000 km aan fietstherapie gedaan had was het niet moeilijk om het tempo van de “therapie” te bepalen. Therapeut Richard – met veel te zwaar verzet – vond het hard waaien en koos al rap voor mijn achterwiel en ja….het jonge honden gevoel en het weer kunnen doet dan uitermate goed. Na een 50 km lekker gefietst te hebben met het oog veel naar de hemel gericht (niet op de goede maar op een droge afloop) kan ik toch wel de conclusie trekken dat 100 km met de C-groep minder vermoeiend zijn dan 50 km met de therapeut !!

Vrijdag….gelukkig regen !! Dit betekent dat de fiets vandaag vrijaf krijgt. Elke dag droog en goed weer betekent namelijk voor een “fietsverslaafde” telkens weer de fiets op moeten. De regen (maar vooral het poetsen)  zorgt dan voor wat rust. Tja rust…..’s middags klaarde het op en ben ik te voet maar een gedeelte van het parcoers van de B-route gaan verkennen. Het rondje E3bar/Aldeneik gaat immers altijd langs het waterbekken tussen Heel en Beegden. Met de fiets een peuleschilletje, te voet toch een wandeling van 80 minuten !! Maar je ziet toch weer dingen die op de fiets aan het oog voorbij gaan, de brem die alweer in de knop zit, de vennetjes op de hoger gelegen delen naast het waterreservoir of de paringsdans van de futen. Paparazzinieuws_129 Dit tafereel vastleggende besef ik dat ik voor een paparazzi toch nog het een en ander “tekort schiet”. Ik moet maar eens gaan uitkijken naar een ander fototoestel met betere lens…. Voor de geinteresseerde volger en met name de B-rijder : er ligt nogal wat paardenpoep op het pad !!

Zo…het is weer zaterdag en zo meteen wordt er dus weer gefietst. Met de c-groep naar de windraak ! en morgen is het weer HRR tijd. Een dag om te genieten van omgeving en een andere dag voor het knalwerk…. Half elf in tenue op het paparazzipleintje.

Dit bericht werd geplaatst in Sport. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

