Jos Nacken

Op 4 oktober 2008, na de sluitingsrit van twc postert, was het de beurt aan de voorzitter om de clubkampioen 2008 bekend te maken. Met banddikte verschil won Jos Nacken het van uittredend kampioen Frans van de Brekel (49 om 48). Voor mij reden om Jos eens op te zoeken in Postert.twc 2008 4.10 clubkampioen 005

Janp: Jos, al die interviews en plichtplegingen, gaat je dat niet vervelen..??

Jos: Nee hoor, ik geniet er nog steeds met volle teugen van. Wel moet ik je zeggen dat ik hierdoor nog helemaal niet op de fiets heb kunnen zitten dit jaar.

Janp: Ben je dan helemaal niet met sport bezig..??

Jos: Zeker wel. Samen met Wim, Remy, Piet en Jan wandelen we elke woensdag en zaterdag toch zo’n slordige 15 tot 20 km. En het niet fietsen zorgt ervoor dat we in maart weer helemaal “opgeladen” aan de start staan als het fietsseizoen begint. Daarnaast is het natuurlijk ook een goede training als we ergens – zonder reservemateriaal – met een lekke band komen te staan….eifeltocht 2007 050

Janp: Oei, dus je bent vast van plan om voor een prolongatie van de titel te gaan..? En zien we je ook geregeld in de kampioenstrui..?

Jos: Ik denk dat je me als een underdog moet blijven zien. En het fietsen in de kampioenstrui…ik zal de reglementen er nog eens goed op na slaan want ik wil natuurlijk niet riskeren dat ik een schorsing van een paar weken aan de broek krijg omdat ik niet in clubtenue aan de start verschijn… Ik denk wel dat ik het de manier waarop Lars Boom met een kampioenschap omgaat zal volgen.

Dat laatste begrijp ik niet.

Tja…als ik tijdens de jaarvergadering de trui krijg dan zal ik ’s avonds in mijn kampioenstrui in bed stappen. 

Janp: Wat is eigenlijk het grote geheim om kampioen te worden..?

Jos:  Dat is simpel, Veel doen (fietsen) maar ook nogal wat laten. Zo ga ik best wel eens graag met Maria op vakantie alleen…..  ik kan dus alleen maar weg van zondagavond tot dinsdagavond en van donderdag tot vrijdagavond. Het is natuurlijk ook zaak om goede afspraken met het thuisfront te hebben. Zo lang ik fiets heb ik Maria maar een keer kwaad gekregen en dat was toen we op ziekenbezoek gingen bij Pierre Fonteijn zaliger. Maan wist de weg van Eindhoven naar postert maar zo rond de avond zaten we nog ergens in Valkenswaard in de rondte te fietsen…… Het leek wel of we nooit meer thuis zouden komen …!!

Janp: Jos, jij staat bekend als man die nooit verlegen zit om een praatje. Niemand heeft je ooit kunnen betrappen op een kwaad woord. Ben je altijd zo..?

Jos: Je moest eens weten !! Laatst heb ik nog behoorlijk staan vloeken toen al mijn fotobestanden van mijn computer gewist waren. Ik heb hemel en aarde bewogen om toch maar weer wat foto’s op die computer te krijgen.

eifel weekend 2006 031.jpgJanp: wil je misschien tot slot nog iets kwijt..??

Jos: Ja, natuurlijk geniet ik van dat clubkampioenschap maar – hij kijkt eens lief naar Maria – in juli a.s. worden we opa en oma van ons 1e kleinkind. Een “titel” die ik toch nog iets hoger aansla dan clubkampioen. Wellicht dat een en ander te combineren valt: op woensdag, zaterdag en zondag clubkampioen en de andere dagen opa.

Janp:  Na deze laatste woorden van Jos proefde ik toch enige onenigheid in huize Nacken. Ik heb onder dankzegging voor de heerlijke kampioenendrank (ja, Jos schonk een heuse Crement !!) en het gesprek maar gauw de benen genomen. Ik denk dat we aan Jos in de race om het kampioenschap ongetwijfeld weer een zware dobber krijgen !!

 

Dit bericht werd geplaatst in in gesprek met. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

