back home

…oost west, thuis (gaat het ook nog niet al te)  best !! is het spreekwoord dat vooralsnog even van toepassing is. Had ik in Gent aardag wat gesprekken gepland (o.a met de Rabotop), het is er even allemaal niet van gekomen. En dat terwijl mijn verblijf zelfs nog een dag langer duurde dan ik oorspronkelijk gepland had. Om de woorden van mijn 80-jarige Belgische buurman even aan te halen: "’t marsjeert hier allemaol nie…!!" Verder heeft mijn buurman de hele dag gesproken over "z’nne Sven" maar omdat ik nooit in een Belgische ploeg gefietst heb kon ik aan al die verhalen niet echt een touw vastknopen.

Om mijn geheim dan toch maar te vertellen. Naast het primaire doel (gesprek met rabotop) had ik ook een secundair doel, namelijk de nieuwste Belgische uitvinding: die aerodynamiche ritssluiting aan de zijkant van mijn lichaam. De zakken in dat koerstruitje puilen al gauw uit onze zuiderburen hebben uitgevonden om aan de zijkant van het lichaam een mooie ritssluiting te maken. Eigenlijk meer iets voor zwemmers maar in deze tijd van gadgets wil je natuurlijk meteen erbij zijn. Een ingreepje, dat overigens heel snel geflikt is, alleen, de dag nadat de "kleermaker" bezig is geweest was ik alweer betrokken bij een klein "accident" en dit kostte me toch enig openthoud. Tja…shit happens. Het betekende dat het ’s anderendaags geplande gesprek met H uit H (topman Rabo) niet kon plaatsvinden en….ook dat ik de kantine niet op het aangegeven tijdstip geopend kreeg, hetgeen natuurlijk weer tot speculalaties en frustraties bij tal van Raboracers leidde.

Maar om te zeggen dat ik stilgezeten heb, nee !  een gesprek met de moeder van Wouter Weylandt (de winnaar van de ronde van het groene Hart in 2007) heb ik nog kunnen versieren en….wellicht dat Wouter toch nog via via naar Horn kan worden gehaald (maar vooropgesteld heb ik richting de familie Weylandt aangegeven dat onze voorkeur eigenlijk naar Frank gaat !) Verder zijn er – en dat weten de ouderen onder ons beter – gesprekken gevoerd met een lid van de wielerfamilie De Smet. Nee, geen zorgen, hij komt "nooitnie" in aanmerking om in Horn te fietsen omdat hij maar steeds aan het "snijden" was. Echter, alle gevoerde gesprekken kunnen alleen maar informatief zijn, de cruciale gesprekken met DE SPONSOR zullen meer duidelijkheid geven. 

En tot slot, de Raboracers zijn weer op pad geweest in het weekend, verslag morgen op deze website !

Dit bericht werd geplaatst in algemeen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

