"sjtop…….ein hoon"

…zei ik vroeger stop…dan kwam er vrijwel altijd "ein hoon" achter dat stop". Ik heb me afgevraagd waarom dit eigenlijk het geval was. Paparazzinieuws_049 Kippen zitten toch mooi in de ren en waarom zou men hiervoor moeten stoppen.? Tot ik nog niet zo lang geleden in Belgie ineens moest stoppen: "ein hoon..!" Hiermee was ook het raadsel opgelost. Vroeger liepen de kippen immers zo maar over straat en om pluimvee onder de fiets te krijgen zou betekenen dat je de gewone man van zijn dagelijkse eitje beroofde en tot slot van zijn kippevlees, Kortom, een kip overhoop rijden zou beteken dat de eigenaar als een "kip zonder kop" zou komen te zitten.

Maaaarr…. ik schreef "sjtop" en bedoeld hiermee dat ik even uit de lucht ben. De komende week verblijf ik in een of ander 4 sterren hotel in het Belgische Gent, waar ik de contractbesprekingen met de Rabo-top weer wil proberen vlot te trekken. Het zullen zware dagen worden waarbij "rentabiliteit" zeker hoog op de agenda zal staan en ik de kip met het gouden ei zeker niet ga slachten. Ik heb er het volste vertrouwen in dat we "dat Hänchen mal rüpfen werden". Ik kan toezeggen dat ik me voor het teambelang zal inzetten waarbij ik de negatieve geluiden over Dion (belgedrag, gemiddeldedrang) hoop teniet te kunnen doen zodat ook hij voor het team behouden blijft. Omdat dergelijke onderhandelingen niet in de koude kleren gaan zitten denk ik dat ik na thuiskomst toch nog enige dagen nodig zal hebben voor het verslag en wie weet…fietsen we binnenkort kiplekker in dat nieuwe tenue……..

Ik wil Rick de Sadelaer even citeren door te zeggen dat we in week 8 "een afspraak hebben" op deze weblog !  voor het overige kan ik natuurlijk iedereen de Valentijnsrit aanraden met na afloop een drankje in de kantine, en…. om Frank zijn woorden te gebruiken: `D.V.` 

Dit bericht werd geplaatst in hamburg rabo racers. Bookmark de permalink .

Een reactie op "sjtop…….ein hoon"

  1. Rabo Racers zegt:

    Als voorzitter, secretaris, penningmeester en sponsor van de Raboracers wil ik Jan namens het hele team veel sterkte wensen met zijn aanstaande heupoperatie en de contractbesprekingen met de Rabobank. Jan, namens Robert, Mario en Dion een geslaagde operatie gewenst en hopelijk tot zaterdag in de kantine. Iedereen die zaterdag eerst een rondje Maaseik en later een dronk op de “nieuwe Jan” wil uitbrengen is van harte welkom.

Geef een reactie

