..wandelclub………………….

Citaat uit bericht dat ik onlangs van Frank Janssen kreeg:

"Ik wil je graag even laten weten dat ik je genereuze aanbod om mee naar Blerick ( en ook weer terug…) te rijden in een meer dan compleet uitgeruste 4 wieler uit Beieren en omstreken volgaarne AF sla !! Met andere woorden, een goed verstaander heeft immers maar een half woord nodig, ik zit weer voorzichtig op de fiets, en mijn stalen ros dat overigens van carbon is weet het mooie Blerick nog steeds blindelings vinden.

we schrijven 30 januari 2009 en het is 8.15 uur. Ter hoogte van de Berckt in Baarlo zie ik een wandelaar (met een fiets) lopen. Ik kijk nog eens goed en zie dat het "onze" Frank is. Hem voorbij rijdende denk ik dat hij misschien liever loopt dan fietst of dat hij moe is geworden van het fietsen en even "te poat" is gegaan. Wellicht dat na het ongeluk bij hem het besef is gekomen om het rustiger aan te doen en bij de een of andere wandelclub te gaan…. De hierboven aangehaalde woorden "volgaarne afslaan" doet me besluiten om door te rijden en….bij de eerstvolgende kruising toch – ja, inderdaad clementie met die man !! – linksomkeerd te maken om eens na te vragen of hij nog geen blaren onder de voeten heeft. Echter, nadat ik terugreed richting Baarlo zag ik Frank al niet meer lopen en zag ik hem instappen in een 4 wieler uit Wolfsburg. Ik had het kunnen weten, prive rijdt hij in een wagen van het volk en als hij al een lift moet krijgen …. dan alleen in een een dergelijke mobiel !! Paparazzinieuws_057 Enkele uurtjes later – ik vermoed dat hij een uur of 4 in Venlo heeft moeten bijkomen van de wandeling – heb ik hem tussen Kessel en Neer alweer op de fiets gespot. Toen ik hem zag dacht ik aan zijn wandelaspiraties en aan zijn woorden dat een goed verstaander maar een half woord nodig heeft…..!! Ik weet bijna zeker dat hij vanmorgen een woord met …."ver"…. erin uitgesproken heeft.

Dit bericht werd geplaatst in Sport. Bookmark de permalink .

Een reactie op ..wandelclub………………….

  1. frank zegt:

    Geachte heer Paparazzi,
    niet alleen bent u in staat gebleken om ’n MEER dan geslaagde “zaterdag-middag-rit” uit te stippelen ( waarover later meer ) maar bovendien blijkt u ook nog over een lichte vorm van Helderziendheid te beschikken!
    Zo suggereerde u in uw stukje “wandelclub” dat ik die ochtend een woord met ’t voorvoegsel VER…. zou hebben gebruikt; verdraait, ’t klopte! ik riep namelijk uit volle borst “VERdikkie, wat is ’t toch heerlijk om weer op de fiets te zitten!”
    Alle andere verwijzingen naar woorden beginnende met VER… komen niet in mijn vocabulaire voor, ik ben immers Meester aan een Katholieke basisschool en dien derhalve het goede voorbeeld aan de jeugd te geven…
    goed, de zaterdagmiddag rit dan: in 1 woord GEWELDIG!
    Hoewel kou en wind roet in ’t eten wilden gooien lieten een aantal die-hards ( of Dwazen, daarover verschillen de meningen…) zich niet uit ’t veld slaan en werd er stipt op tijd gestart voor een rondje Mijnweg.
    Een van de meest prominente Rabo Racers merkte halverwege op “het is niet echt “MIJN-weg…” maar aan z’n beentempo was dat niet te merken! met andere woorden, een rustig rondje door de natuur veranderde al snel in een PEES rondje waarbij angstaanjagende snelheden werden gerealiseerd; u ziet, ik overdrijf graag een beetje maar geef toe dat ’t tempo er goed in zat! De eerder vermelde KOU verdween dan ook als de spereekwoordelijke sneeuw voor de zon.
    Een speciaal woordje van dank gaat uit naar gids Jan, die ons langs allerlei wegen en paadjes loodste waar een gewone Durpsjong normaal niet zo snel zou komen.
    kortom: Jan bedankt, en ik wens je nu alvast HEEL veel sterkte en succes bij de komende heup-operatie!
    wees gegroet, en tot een volgende keer, Frank.

Geef een reactie

