balans

misschien wat voorbarig maar toch meen ik enkele dagen voordat de maand om is al even een balans op te maken van deze maand. Eigenlijk doe ik dit omdat Rene en Geert-Jan ook altijd gaan "balansen" voordat het jaar om is. Even een terugblik op januari.

wat golf betreft was het dus helemaal niks. Geen weer !! Te koud, te wit, te hard en vooral te weinig zin !

wat die andere sport betreft, ik heb het dan over dat kaartje leggen, dit was duidelijk geen succes. Ik had nog wel een thuiswedstrijd maar ook nu kreeg ik veel gezanik over me heen wat betreft muziekkeuze en het constant opstaan om de gasten maar te verzorgen (en als ik niet was opgestaan dan was het ook niet goed geweest) Dit alles heeft me dusdanig uit de concentratie gehaald dat ik zowaar 1 euro en 8 cent in de min ben uitgekomen. Een dergelijk groot verlies is me sedert 22 april 2008 (12 kaartavonden) niet meer overkomen.

de wandelschoenen hangen voorlopig in de wilgen, al trekkebenend lukt het me om naar de auto of de fiets te lopen om me dan te verplaatsen en ja tot slot…..

het fietsen. Toen ik de vorige week een brief moest posten was ik in dubio…te poat…of toch maar op de fiets. Ik koos voor het laatste maar het werd uiteindelijk toch het eerste !! Ik vertrok op de fiets maar toen ik op de pedalen ging staan brak de ketting en kwam ik (gelukkig niet hard) in aanraking met het asfalt. Inderdaad…de ketting is zo sterk als de zwakste schakel en mijn "gewone" fiets is daar onderdeel van. Op racegebied begin ik me ook een beetje die zwakste schakel te voelen. Gelukkig kan ik – als reporter – dit nog een beetje verbloemen.

De afgelopen maand was er tragedie. Het plotse overlijden van Lei heeft ons toch allemaal diep geraakt. Op dit moment "zit" Wiel (herstellende van hartoperatie) in de ziektekas en "ligt" Guus er met een hernia in. Bij mijn bezoek aan hem kon hij de fles wijn nog niet aannemen, bang dat het hem nog meer in de rug schoot. Pyreneeen_20062_043 Op nevenstaande foto zien we Guus nog halsbrekende toeren uithalen toen zijn helm – na afloop van de cyclosportieve Arriegoise – in het riviertje terecht kwam. Voorlopig zal hij zich nog even keduuk moeten houden. Een andere zieke, Frank – ik heb erover bericht – wil niets meer van het "ziek" zijn weten en is anderhalve week na zijn operatie alweer op de fiets "gespot". Hij is wat magerder geworden maar dat zal wel liggen aan zijn nieuwe manier van fietsen (met dichtgeknepen billen). Zijn verzoek om aansluiting en wellicht een contract bij de Raboracers is gedeeltelijk gehonoreerd. Als gast  mag hij zijn kunstjes komen vertonen maar om hem tegen zichzelf in bescherming te nemen is een contract – vooralsnog – toch wat te hoog gegrepen. Maar ook succesverhalen. Lars Quadvlieg (noteer die naam !) heeft na zijn 3e stek in Merkelbeek tijdens de laatste koers in Sevenum wederom een 3e stek behaald. Het wegseizoen komt eraan en dan zal blijken wat de mogelijkheden van deze jonge vent  zijn. De raboracers zitten goed op koers, het gaat hard, de routes zijn mooi (als men achterin het peleton zit dan heeft men beter overzicht) en er wordt volop uitgekeken naar de volgende tocht.

AANKONDIGING: HAMBURGRABORACERS gaan zaterdag 31 januari richting Meinweg, doorheen een heuvelachtig gebied. Vertrek 13.30 uur paparazzipleintje. Na afloop gezellig samenzijn in de kantine met beelden van het wk cyclocross. De sponsor zal hiervoor nog eea in gereedheid dienen te brengen !

op zondag 1 februari staat een rondje Maaseik (rechtsom) op het programma. Vertrek 10.30 uur.

Dit bericht werd geplaatst in Sport. Bookmark de permalink .

Een reactie op balans

  1. Robert zegt:

    Ik moet mij helaas afmelden voor dit weekeinde omdat ik naar Groningen ga en in deze gezellige studentenstad staat vooral bier drinken op het programma. Veel plezier.

Geef een reactie

