Actie..!!

Na een bewogen week, waarin weer eens getoond is dat een kleine vereniging groot en hecht is in  betrokkenheid, wil ik de sportieve acties van de afgelopen weken toch nog even onder het voetlicht brengen.

Je zou kunnen zeggen: "men moet het ijzer smeden als het heet is..!!" Nadat ik samen met Dion op 4 januari verkeersregelaar was, ben ik – thuis gekomen – toch de fiets opgestapt. Het was met minus 1 graad wat aan de frisse kant maar het open weer en het zonnetje zorgden ervoor dat het genieten was. Ik begon met een rondje de Geer (ca 2 km) om, als een cyclecrosser, uit te komen in het kasteelpark (voor fietsers verboden !!). Natuurlijk foto’s maken van de winterse taferelen op het ijs, alleen….  na een kwartier was ik dus nog geen 500 meter van huis..!! Na de foto’s maar weer even langs de Geer maar dit was met – zoals de Belgen zeggen – "wind int hat"  en dus moest het roer om en ging het vanaf de Geer tegen een gure wind in richting het zuiden. Al fietsende en genietende zat ik ineens Paparazzinieuws_045 in de "middle of nowhere". Het straatnaambord gaf aan dat ik al in het Pietjesveld was. Als ik me omdraaide zou het dezelfde weg terug zijn en dus maar via de Hagelkruisweg door en daarna eerst door de kern van het dichtsbijzijnde gehucht en toen via een andere weg terug naar het noorden. Toen kon het echte genieten dus beginnen: ik had de wind in de zeilen..!! Alhoewel, bijna thuis voelde ik het onheil. Geen lucht meer !! Nee, niet dat ik buiten adem was maar mijn band stond "oppe sok". Had ik nog branie gemaakt dat ik het vorig jaar niet lek had gereden… de 4e dag van het nieuwe jaar was het meteen raak !! (maar goed dat ik alleen was…) Och, als je lekker beschut staat dan maken die 5 minuten openthoud het ook niet. Ondanks de pech onderweg toch genoten van een mooi tochtje want…. de dag nadien was het raak in Nederland, chaos op de weg en veel sneeuw !!

10 januari: Vanwege de sneeuw dit weekend geen wegtochten maar op zaterdag gingen we – team Quadvlieg en team hamburgraboracers – met de mountianbike het bos in. Het werd ploeteren en baggeren door de sneeuw waarbij het jeugdig enthousiasme en… de bandenkeuze, duidelijk in het voordeel van team Quadvlieg was. Robert en ik waren blij dat de sponsor er niet bij was want anders zou ons contract wellicht op de helling zijn komen te staan. Lars (van team Q.) speelde met ons !! Robert drukte me op het hart dat ik zijn leeftijd (13 jaar) absoluut niet mocht vermelden omdat wij (en hij in het bijzonder) toch wel enorm gezichtsverlies zouden lijden. Ik denk dat we nog uitslagen van Paparazzinieuws_042 deze jonge gast zullen mogen verwachten !! Via de Beegderheide ging het via Baexem, waar we zelfs over een muur moesten klimmen, richting Stokshof om zo in het Leudal te komen. Bij een temperatuur van minus 8 !! viel me op dat dit in het bos lang niet zo koud is dan op de weg. Na een half uur door het Leudal gekoerst te hebben ging het uiteindelijk via Baexem terug naar het Burgemeestersbosje, alwaar de laatste technische stukken voor menigeen (of in elk geval een) problemen opleverde(n); de laatste beklimmPaparazzinieuws_030ing liet ik aan me voorbij gaan. Na dik twee uur was het mooi geweest. Een pluim voor de routecommissie is van hieruit zeker op zijn plaats.   

Hiernaast een afbeelding van het sterke team Quaedvlieg.

17 JANUARI A.S. BIJ DROOG WEER, RONDJE MAASEIK !! VERTREK 13.30 UUR PAPARAZZIPLEINTJE.

Bij slecht weer worden we door onze sponsor getracteerd op een uitje naar het zuiden, met onder andere bezoek aan fietsenspeciaalzaak.

Dit bericht werd geplaatst in hamburg rabo racers. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

