winnaar bedi cross cup 2007-2008 geveld..!!

1 Frank Janssen Horn 17 614 25 29 580 41 41 36 41 32 41 41 41 36 32 36 41 36 29 29 25 36

Frank Janssen, master-winnaar van de bedi cross cup seizoen 2007/2008 (zie zijn resultaten van het vorig seizoen) is tijdens de bedi cross cup wedstrijd van jl. zondag in de Blerickse bossen hard ten val gekomen. Frank, werkzaam in Blerick in het onderwijs, wilde zijn leerlingen wel even laten zien wat fietsen is. De hele klas stond aan de kant en Frank, die zich normaal nooit laat opnaaien, moest na afloop letterlijk bijelkaar geraapt en genaaid worden. Inderdaad, de "beer uit Horn" gaf dit keer geschiedenisles waarbij hij de hoofdrol opeiste in "zijn Waterloo". Hij fietste zo hard dat mijn fototoestel hem helaas niet te pakken kreeg maar dit betekende ook dat toen hij vermoeid begon te raken, hij uiteindelijk zichzelf voorbij reed, cq. de fiets haalde Frank in…!!! Hij kwam jammergenoeg onfortuinlijk in aanraking met een boompje en de hard bevroren ondergrond. Een eerste commentaar van de onfortuinlijke was: "die afdaling ging heerlijk en superhard, ik hoefde mijn remmen nog niet te gebruiken alleen die boom….die was me de vorige rondjes helemaal niet opgevallen…."

De reactie van de Venlose jeugd was simpel: de een zei: "aan het werk kent men de meester…!!" en de ander: "er wordt geen meester geboren…!! (m.a.w. oefening maakt de meester). Tja…die opmerkingen kan Frank zich wel in zijn zak steken dacht ik….

Was het vorig jaar rond deze tijd Raboracer Dion die in Osen hard onderuit ging en er met een sleutelbeenbreuk vanaf kwam, volgens de eerste berichten is deze val geenszins "zonder al teveel erg" en zou het wel eens einde seizoen kunnen betekenen…!! Frank, van harte beterschap en een voorspoedig herstel en wie weet kom ik je nog tegen bij de fysio. En als de ambities voor het volgend jaar iets lager liggen (maar dat kan ik me moeilijk voorstellen) dan kunnen we samen misschien nog – al revaliderend – dat rondje maken………..

zo zie je maar weer…een gewone beer is als het gaat winteren niet ineens een ijsbeer…!!! 

Dit bericht werd geplaatst in Sport. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

