Koos van den Berg

Deze maand is janp afgereisd naar Swalmen. Daar aangekomen werd ik behoorlijk verrast door de “gelikte” outfit van Koos !!

janp: Hallo Koos, fijn dat je aan dit interview wil meewerken. Je zit wel erg strak in het pak vandaag ..!!

Eifeltocht_2007_057_2 Koos: Ja Jan, dit “kostuumpje” zit na meer dan vijftig jaar nog steeds als gegoten en voor deze speciale gelegenheid is het eigenlijk net zoals in de wedstrijd; “Ik wil me tonen..!!”

janp: Toen ik je benaderde zei ik nog dat het gewoon informeel is en dat de vragen niet zoveel om het lijf hebben…

Koos: Dat zie ik anders… Kleren maken nog altijd de man. Tijdens het werk loop ik altijd in het pak (een anders dan dit) en voor de vrije tijd heb ik ook de nodige “sportpakskes” (wieler- en rentenues)

janp: Pardon ! wielertenue ??? Fiets je nog ?

Koos: Ja Jan, ik ben nog steeds lid van twc postert maar ik ga niet zo vaak meer fietsen. Onder ons gezegd kan ik me gelukkig steeds verbergen (ja, ik ben een echte beveiliger !) achter de wisselende diensten….

janp: Wil dit zeggen dat er een andere reden is dat je niet gaat fietsen..?

Koos: Ja, nu moet ik toch maar eens met de billen bloot Jan. Eigenlijk fiets ik al bijna niet meer sinds ik in 2007 die nieuwe Vision heb gekocht. Ik wil hem heel graag nieuw houden. Als het te warm is dan zit er ook veel stof in de lucht en als het nat is doet de fiets ook geen goed. De meeste tijd staat hij keurig op zolder onder een deken. Maar…het volgend seizoen wil ik wel weer graag die duels bergop met iedereen uitvechten.

janp: Heb ik je deze woorden niet vaker horen zeggen ?

Koos: Vorig jaar misschien…… Maaaar….ehhhh, ik ben ook wel vaak met de grensrunners onderweg. Je moet weten dat ik van origine een hardloper ben. Tijdens mijn werkzaamheden als beveiliger moet ik de situatie ook altijd heel scherp inschatten. Het is of heel hard achter inbrekers aanrennen of…heel hard er vandoor rennen…

janp: Heb je naast het rennen en fietsen ook nog andere hobby’s..?

Koos: Ja hoor, samen met Marly ga ik altijd naar de bergen; heerlijk wandelen of bergfietsen. En daarnaast niet te vergeten de heerlijke wandelingen met onze hond.

janp: Zijn er nog zaken die je graag aan de lezer kwijt wil..?

Koos: Ja, het doet me deugd dat ik het “decembergesprek” met je heb mogen voeren. Het is net alsof ik op de cover van dat beroemde herenblad sta. En dat op mijn leeftijd…! Ik hoop dat ook genoeg dames jouw site lezen. En verder hoop ik natuurlijk dat je een mooi verhaal van dit gesprek maakt en ik het er zonder kleerscheuren vanaf breng.

janp: Ja Koos, misschien een paar scheurtjes hier en daar maar verder natuurlijk heel hartelijk dank voor dit open gesprek waar je je inderdaad letterlijk als figuurlijk bloot hebt gegeven.

Dit bericht werd geplaatst in in gesprek met. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

