decembermaand…rustmaand….??

…ging mijn wegseizoen altijd van januari tot en met november….sedert het bestaan van de "hamburg rabo racers" wordt er geen rustperiode meer ingebouwd. Ook het langzaam-aan fietsen tijdens de winterse periode is "not done". Wordt er op kop een tempo van 26-27 km gefietst dan zal de sponsor (en tevens kopman) meteen overnemen want zijn bank kent immers geen "low" of "slow" – mentality…!! De betekenis van deze woorden zijn me inmiddels al overduidelijk geworden. Het is tijdens de winter gewoon aanklampen en vooral ook "laten gaan die man..!". Zo ook zaterdag 6 december. Rene (inmiddels een vaste maat op zaterdag) Dion en ik maken ons op voor een tocht via Kelpen/Ell/Haler/Belgie/ Neeritter /Hunsel/"Zampert" en via Thorn terug. Het is nat en daarom wordt er in de bochten "stap"voets gereden maar daar is dan ook alle langzaam-aan gebeuren meer gezegd. Het wordt knallen met aan het eind van het peleton steeds dezelfde renner. Inderdaad….janp !! We zullen maar zeggen dat daar het meeste overzicht is en vanuit deze positie kan ook het best "aangestuurd" worden. Na ruim 45 km was bij mij het vet royaal van de soep, we hadden – gelukkig – wel allemaal koude voeten en een fiets die eruit zag als een beest. Het gemiddelde was een slordige 29 km …eigenlijk veel te hoog voor deze "rustperiode"………

zondag 7 december ben ik aan het twijfelen of ik wel weer aan de "straftraining" moet meedoen want het is toch wel baggeren, ploeteren, stoempen en afzien. Gelukkig dat Robbie me belt en aangeeft dat hij na 3 fietsloze en 2 Venezuelaanse maanden (rustig) wil gaan fietsen. Tijdens de bijeenkomst op het janp-pleintje doet het goed om te zien dat het hele Raboteam Le_trois_ballons_002 aan de start staat. Vandaag staat er een door Dion uitgestippeld rondje Maaseik op de rol. Wat tot tevredenheid stemt is de discipline van het "peleton". Ja, zelfs Dion fietst geen half wiel voor degene die naast hem fietst…!! Mario controleert de groep en waakt ervoor dat alles in het gelid blijft en nadat Robert op stoom is gekomen fietst hij weer als vanouds (in Venezuela heeft hij op grote hoogte een hoeveelheid aan witte bloedlichaampjes erbij gekregen en het is te zien..!); met z’n 80 kg "schoon aan de haak" gaat hij de laatste 20 km niet meer van de kop af..! En voor mij ? Observeren kan men eigenlijk maar vanuit een positie optimaal en ja…ik heb het van begin tot eind "gevolgd"…

Dit bericht werd geplaatst in hamburg rabo racers. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

