Gent

Bijhet horen van de naam "Gent" weet ik al meteen heel wat zaken op te noemen. De plaatselijke voetbalclub AA Gent bijvoorbeeld. Als plantenliefhebber en postzegelverzamelaar (oh ja, geen postzegels weggooien maar bewaren voor paparazzi..!!) had ik al eens gehoord van de Gentse floralien, een evenement dat eens in de 5 jaar georganiseerd wordt (noteer alvast 16 tot 25 april 2010 !). Mijn jongere collega’s  die graag uitgaan wisten me te vertellen dat de Gentse feesten een absolute must zijn. Vanaf afgelopen weekend weet ik dat deze stad aan de Leie met recht op plaats 3 (Na Wachau Oost. en Toronto Canada) staat van mooie steden. Een stad die historische grandeur uitstraalt waar je niet uitgefotografeerd raakt ! 2008_gent_en_diest_019_2

Bij het horen van de naam Gent gaat natuurlijk ook menig wielerhart sneller kloppen. De week voorafgaande aan mijn bezoek stond de 6-daagse van Gent op het programma. De velodrome in Gent heet "het Kuipke", een naam die het machtig mooie centrum ook heeft. Een bezoek aan deze wielerarena werd me door de beste baanrenner van deze tijd (Bruno Risi) ten strengste afgeraden (aoje kraom waar men zich zelfs nog niet eens kan douchen!!).

Maar….Gent is niet alleen in de winter wielerstad. De eerste afspraak met de "slaven van de weg" vindt hier elk jaar plaats. Op 28 februari 2009 zal menig wielerliefhebber voor de buis gekluisterd zitten als "de Omloop het Volk" ofwel Gent-Gent, op het programma staat. De Omloop het volk wordt voor de lage landen immers al sinds jaar en dag gezien als de opening van het wegseizoen.

en wat heeft dit allemaal met paparazzi te maken….?? Het was een weekend van veel foto’s maken. De ene foto nog mooier dan de andere..!! Alleen de laatste foto (tja, niet zelf gemaakt) drukte me met de neus op de feiten; voor de dokter een uitstekende foto maar voor mij een foto met gevolgen !! Versleten werk !! Nog voor de opening van het wegseizoen heeft paparazzi op 9 februari 2009 die "afspraak" in het AMC te Gent waar beschikt wordt over het seizoen van ondergetekende. Zal het een "wegseizoen" worden of misschien wel "weg"-seizoen..?? Wordt ongetwijfeld vervolgd..!! 

Dit bericht werd geplaatst in Verhalen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

