rondje Thorn…

Als ik mijn vriend vraag hoe een rondje Thorn gefietst moet worden dan weet ik al zeker dat hij me dit exact uit de doeken kan doen. Het is namelijk altijd exact dezelfde route..!! Op mijn theorie dat het rondje Thorn "linksom" sneller zou gaan dan "rechtsom" kreeg en krijg ik een nietsbegrijpende blik terug. Een rondje Thorn gaat via Beegden, de waterplas, Panheel naar Thorn en via Wessem richting Poll en Heel en langs het kanaal terug naar huis…en niet anders !! Ik denk dat hij het blind zou kunnen fietsen.

woensdag heb ik ook maar eens een rondje Thorn gefietst, het was fris en dus besloot ik om maar niet te lang weg te gaan. Hoe de route eruit zou zien was me nog niet duidelijk…alleen dat ik richting Thorn zou gaan….de wind kwam immers uit de zuidhoek. Bij elke afslag komt de tweestrijd…die kant of toch maar die kant maar….. hoe vaak ik ook op pad ga, het is toch altijd wel een iets ander rondje en telkens weer verrassend.

Onderweg vielen me de sneeuwresten op en was ik me bewust – ja, ik had het toestel bij me – dat ik geen foto van dit winters tafereel maakte. Ik dacht even terug aan die keren op de Galibier of La_marmotte_2004_086 afgelopen jaar de Col d’Agnel, waar ik bij de eerste sneeuwresten meteen van de fiets moest om het toch maar vast te leggen……. Waarom nu niet…?? Ik denk dat het precies hetzelfde is dan mijn vriend zijn rondje; voor hem is dat rondje "rondje Thorn" en als het afwijkt dan is het niet meer zijn rondje Thorn en voor mij is het de gewoonste zaak van de wereld dat er in november (of in wintertijd) wat sneeuw langs de kant van de weg ligt en stap ik niet van de fiets om dit nu vast te leggen. En mijn rondje Thorn ..?? Een heel ander rondje Thorn dan mijn vriend fietst…!!! En de volgende keer…?? Weer een heel ander rondje Thorn dan ik woensdag gefietst heb…!!!

Dit bericht werd geplaatst in Verhalen. Bookmark de permalink .

Een reactie op rondje Thorn…

  1. Robbie zegt:

    Jan welkom tot de wereld van de bloggers. Nu hoor je er pas echt bij in de virtuele wereld. Ik zal je verhalen op de voet volgen. En wat dat rondje Thorn betreft: ik heb er al veel van gehoord maar ik heb het zelf nog nooit gefietst, dus dat wordt wel tijd!!

Geef een reactie

