…cijfertjes..!!

Nee..!! dit keer gaat het niet over de rode cijfers en dus ook niet over rentabiliteit (volgens mijn vriend – die hiervoor zelfs door zijn meerdere op de vingers werd getikt – het allerbelangrijkste in de financiele wereld en… dat had ik dus niet in mijn crisis-verhaal aangehaald). Nu mag ik hem eigenlijk niet tegenspreken want de mooie uitvoering van Venice in de Oranjerie, de bitterballen en de drankjes heb ik aan hem te danken. Maar toch…en dat mag hij zijn meerdere ook zeggen….: “wat te zeggen van stabiliteit…???” En verder wil ik het er niet meer over hebben !!!  In de krant zojuist (ik loop een dag achter) stond dat de gemiddelde Nederlander elke week 2,8 liter koffie drinkt, 1,5 liter bier, 0,9 liter melk en 0,4 liter wijn. Paparazzinieuws_003 Op de bladzijde ernaast las ik een mooi artikeltje over wijn uit Australie en de “proevers” hadden even contact gehad met de grote maestro Hein Schumans uit Thorn. Nu heb ik ook ooit – het is inmiddels zo’n 10 jaar geleden – 2 jaar les gevolgd bij deze “allesweter” over wijnen en ik heb ervan genoten. Alleen…. tijdens deze lessen en in de week tussen de lessen moest natuurlijk huiswerk gedaan worden en laat me nu net in die tijd naar een sportarts gaan..! De cijfers die ik voor het drinken van wijn kreeg (elke dag 1 wijntje bij het eten en 1 wijntje ’s avonds en…in het weekend ook wel eens 2 wijntjes ’s avonds) logen er niet om. Een medisch rapport (ik heb het twee jaar geleden onder ogen gekregen) van de sportarts toentertijd gaven aan dat ik toch wel een bovengemiddeld alcoholdrinker was. Ik schrok van deze woorden en ik voelde me al bijna een dronkelap die dagelijks met sport bezig was. Als men de waarde van de cijfertjes in een ander perspectief ziet dan is het ook zo dat, indien men het hoofd in een gloeiend hete kachel steekt en men de voeten in een emmer met ijsklontjes doet, men het gemiddeld best wel aangenaam heeft….!! Die 1,5 liter bier in de week haal ik bij lange na niet en als ik het bier en de wijn optel…… die 2 liter (en dat is het gemiddelde) haal ik ook niet ! Soms is het goed om bovengemiddeld te zijn maar anderzijds kan het je ook blijven achtervolgen !!! En de waarde van cijfers……wat denk je er zelf van..?? Dat glas…..(of het wijn, bier of wat dan ook is) inderdaad, het liefst half vol !! En wil je een glas rode of witte wijn….welkom ! De fles is open !

Dit bericht werd geplaatst in Sport. Bookmark de permalink .

Een reactie op …cijfertjes..!!

  1. Arthur zegt:

    cijfers komen nadat alles is geanalyseerd. Om goed te kunnen herlijden moeten ook alle dat gemeten worden. Wat ik in bovenstaand verhaal mis zijn de hectoliters water welke wellicht ook door Jan geconsumeerd zijn. Waarschijnlijk komt dit omdat hier geen maat ops staat. Een (collega)-(fietser).

Geef een reactie

