Seizoen voorbij

Col ferme – seizoen voorbij

Bovenstaande tekst  dateert van 31 oktober jl. de Mont Ventoux heeft de slagbomen dicht, richting top regeert koning winter en beneden regeert Pluvius ….. maar….waar hebben we het over ?? Seizoen voorbij..?? Welk seizoen..?? Vandaag, 11 november, is net het seizoen begonnen; het “vastelaovesgeweld” 11nov2008_005 is weer losgebarsten. De veldrijders zijn zich het snot voor de ogen aan het fietsen in de blubber van Niel en van de Hamburg Raboracers is bekend dat ze seizoen in, seizoen uit “seizoen” hebben. Toch denk ik dat het over fietsen gaat……. Maar dat het fietsseizoen voorbij is….?? Toen ik vanmorgen – met de auto – richting Venlo ging was het weer bar en boos. Letterlijk en figuurlijk volop gapende zag ik de dagelijkse fietsforens (Frank) om 8 uur ergens in de buurt van Neer fietsen. Zou hij een platte band gehad hebben dat ik hem op dit tijdstip hier al inhaal..?  of zou hij wat later beginnen (leek me onwaarschijnlijk want de schooljeugd begint altijd op hetzelfde tijdstip) ?? Ik twijfelde even of ik zou stoppen maar in de wetenschap dat het een “bikkel” is hoefde ik niet te stoppen, hij zou niet ingestapt zijn. Dichter bij Venlo nog meer fietsers, de “moetjes” die of naar school of naar het werk toe fietsen omdat ze eenvoudigweg geen ander vervoermiddel hebben om zo dicht mogelijk bij school of werk te kunnen komen. ……de een met een capuchon, de ander een poncho,11nov2008_004  regenpakken en weer anderen kapriolen uithalend met paraplu’s etc.  Als fiets’braggelaer” zou ik ook in mijn goeie tijd toch op een dag als vandaag voor de  auto gekozen hebben en natuurlijk op de terugweg spijt hiervan hebben gehad want…onder een stralend zonnetje werd gezongen en gehost in het stedje van lol en plezeer. Wat dit voor de winter gaat beloven………?? Zelfs onze dorpsheilige Martinus spreekt zich op zijn naamdag tegen: “is ’t donkere lucht op Sint Martijn….zo zal het een zachte winter zijn” MAAR…. “is die dag het weder helder….de vorst dringt door in menig kelder”. Ja  Maarten, een heilige uitspraak die waar is….je laat de kerk weer mooi in het midden hoor ! En voor al die fietsers……het is of te nat…of te koud !! Maar seizoen voorbij ??? Neeeeeeeeeeee……..

Dit bericht werd geplaatst in Sport. Bookmark de permalink .

Een reactie op Seizoen voorbij

  1. fietsforens frank zegt:

    geachte heer Paparazzi
    jij ziet ook ALLES he !
    en het feit dat ik “iets aan de late kant” in Neer was klopt ook als een bus!
    over bussen gesproken,
    het lot van een fietsforens vlak na ’t weekend; een aantal grapjassen schept er blijkbaar genoegen in om vrijwel ieder weekend de ruiten van bushaltes te slopen, en als je dan even iets minder scherp bent – in ’t donker met de slaap nog in m’n ogen…- dan knal je daar dus vol doorheen. resultaat: 2 lekke banden, met natte handen aan ’t co2 patroon blijven pakken en te laat op school…
    en dan OOK nog gewoon voorbij worden gereden door Meneer Paparazzi, die, dat dan weer wel, nog even vrolijk toetert ter begroeting…
    ( grapje Jan, ik was inderdaad TOCH niet ingestapt, mag van m’n moeder niet zo maar met vreemde mannen meerijden!! )
    tot de volgende ontmoeting maar weer,
    vive le velo, Frank

Geef een reactie

